W lutym konsultowano z mieszkańcami koncepcje przebudowy tras tramwajowych w różnych częściach miasta. Po zebraniu sugestii miasto ogłosiło przetargi na wykonawców niezbędnej do realizacji dokumentacji. Jeszcze w sierpniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą dokumentacji dla torowiska na Zielonej, Legionów, Srebrzyńskiej i Konstantynowskiej. Będzie też podpisana umowa z projektantem dla Politechniki i Żeromskiego. Ponadto w sierpniu zaplanowane jest wyłonienie wykonawcy koncepcji dla torowisk na ul. Rzgowskiej, Warszawskiej i Aleksandrowskiej.
Co się zmieni na poleskich torach?
Zaplanowano do przebudowy ciąg ulic Zielona-Legionów-Konstantynowska od Wólczańskiej do Krakowskiej. Zielona stanie się ulicą o uspokojonym ruchu z priorytetem dla tramwajów. Jezdnia i chodnik wykonane zostaną bez podziału na jednej wysokości, co ułatwi poruszanie się pieszo czy rowerem i zapewni łatwy dostęp do Zielonego Rynku. Tego typu rozwiązania z powodzeniem działają w innych europejskich miastach, a w Polsce choćby w Katowicach.
Na odcinku od ul. Więckowskiego autobusy i tramwaje pojadą wspólnie po torowisku, aby ominąć auta przed al. Włókniarzy. W całości przebudowany zostanie węzeł u zbiegu Włókniarzy z Legionów. Zachowana zostanie krańcówka tramwajowa, dla tramwajów powstaną dodatkowe skręty, aby sieć była elastyczna i funkcjonalna. Na węźle powstaną wspólne przystanki autobusowo-tramwajowe celem ułatwienia przesiadek. Autobusy pojadą razem z tramwajami również pod wiaduktem na Konstantynowskiej.
Zmieni się też ul. Legionów od Żeligowskiego do Włókniarzy oraz Srebrzyńska z Ogrodową od Cmentarnej do Włókniarzy. Zwłaszcza na tej drugiej planowana jest budowa nowych przystanków na przebiciu ul. Artyleryjskiej i połączenie trasy na Kozinach z torowiskiem na Włókniarzy. Dzięki temu tramwaj pojedzie dalej, do powstającej stacji kolejowej Łódź Koziny w tunelu średnicowym przy ul. Drewnowskiej.