Trasa Górna zgodnie z planem. Zobacz, jak postępują prace [ZDJĘCIA]

Budowa Trasy Górna nie zwalnia. Jak postępują prace na jednej z ważniejszych miejskich inwestycji? Kiedy nowy odcinek trasy zostanie oddany do użytkowania i dojedziemy nim prosto do autostrady?

Trasa Górna
Budowa Trasy Górna idzie zgodnie z planem, fot. Stef Brajter
24 фотоs
Trasa Górna
Trasa Górna
Trasa Górna
Trasa Górna
Trasa Górna
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (24)

Trasa Górna to wspólna inwestycja miasta i województwa. Dłuższy, 5-kilometrowy odcinek powstający na terenie Łodzi połączy istniejący fragment drogi na wysokości ul. Rzgowskiej z granicami miasta. Krótszy – o długości 2 km – połączy ulicę od granic miasta z węzłem na autostradzie A1 w Brójcach. To zadanie realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.

Trasa Górna zgodnie z planem

– Inwestycja przebiega zgodnie z harmonogramem, a zaawansowanie prac wynosi ponad 65%. Każdego dnia na placu budowy jest kilkudziesięciu pracowników. W ostatnim miesiącu kontynuowano przede wszystkim roboty ziemne. Niektóre z nich dobiegają już nawet końca, choćby przy wykopach i nasypach czy podbudowie prace wykonano już w 97-99 proc. Bardzo zaawansowana jest również budowa sieci wodociągowej, odwodnieniowej i kanalizacyjnej, wykonywano warstwy mrozoodporne oraz humusowanie terenów zielonych – zapewnia Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyr Zarządu Inwestycji Miejskich

Na połowie odcinka realizowanego przez Łódź jest już położona podbudowa z kruszywa, rozpoczęły się prace przy budowie oświetlenia. W najbliższym czasie ekipy przystąpią do układania krawężników i budowania przepustów. Kontynuowane będą też prace przy sieciach.

– Budowa przebiega bez problemów. Prace zasadnicze planujemy zakończyć do końca wakacji. Jesienią rozpoczniemy prace wykończeniowe, związane z nasadzeniami zieleni, oznakowaniem pionowym i poziomym oraz ostatnie prace brukarskie. Nową Trasę Górna planujemy oddać do użytkowania w listopadzie – zapewnia Maciej Tomaszewski, rzecznik prasowy firmy Strabag

Jaka będzie Trasa Górna?

Nowa droga będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę, na czterech skrzyżowaniach z drogami lokalnymi będą ronda – z ul. Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego. Po obu stronach znajdą się chodniki. Nie zabraknie też drogi dla rowerów oraz zieleni. Posadzonych zostanie blisko 3000 drzew oraz ponad 22 tys. krzewów.

Trzeci odcinek trasy pozwoli na uruchomienie i sprawną obsługę komunikacyjną nowych obszarów inwestycyjnych o powierzchni ok. 44 ha. Obecnie na tych terenach działa już pierwszy magazyn firmy Amazon o powierzchni ponad 70 tys. mkw.

Wartość łódzkiej części inwestycji to 128,5 mln zł. Dofinansowanie z UE wyniosło 62,4 mln zł, a z budżetu państwa – 12,5 mln zł.

Trasą Górna prosto do autostrady pojedziemy pod koniec 2023 r.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ