Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa [ZDJĘCIA Z LOTU PTAKA]

Prace nad największą inwestycją kolejową w Polsce są na ostatniej prostej. Tarcza TBM Faustyna skończyła drążyć cztery tunele i to przed zakładanym czasem. Teraz trwają prace nad budową stacji Łódź Koziny, która połączy dworzec Łódź Kaliską i Łódź Żabieniec z pozostałymi stacjami na trasie tunelu.

Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
16 фотоs
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
Tunel pod Łodzią. Budowa stacji Łódź Koziny nie zwalnia tempa
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (16)

Mieszkańcy Kozin oraz Żubardzia będą mogli korzystać z nowoczesnego multimodalnego centrum przesiadkowego. Pod ziemią będą kursować pociągi, którymi w przeciągu 5 minut będzie można dojechać do ścisłego centrum Łodzi. Podróż do takich instytucji jak Teatr Wielki, albo Filharmonia zostanie skrócona o 30 minut! Łodzianie nie będą mieli problemów, by dojechać do stacji. Na powierzchni powstanie przesiadkowe centrum autobusowo–tramwajowe. Torowisko na ul. Włókniarzy zostanie połączone ze stacją tworząc największy węzeł komunikacyjny w tej części Łodzi.

  • ZOBACZ TAKŻE: Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!

Na początku grudnia tarcza TBM Faustyna zakończyła wiercić cztery tunele o łącznej długości ponad 3 kilometrów. Połączą one stacje Łódź Koziny z dworcami Łódź Kaliska oraz Łódź Żabieniec. Tarcza Katarzyna jest na półmetku prac. Drąży w kierunku stacji Łódź Śródmieście, by finalnie dojechać do dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja została zrealizowana już w 70%.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ