Tunel pod Łodzią droższy o 80 mln zł. Dodatkowe pieniądze także na wzmocnienie kamienic

Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią, który ma połączyć dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec będzie droższa przynajmniej o 80 mln złotych. PKP Polskie Linie Kolejowe zgodziły się podpisać aneks do umowy, który zapewni pokrycie rosnących kosztów inwestycji.

Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę przystanku Łódź Polesie, fot. PLK SA
Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę przystanku Łódź Polesie, fot. PLK SA
37 фотоs
Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę przystanku Łódź Polesie, fot. PLK SA
Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę przystanku Łódź Śródmieście, fot. PLK SA
Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę komory na ul. Kilińskiego, fot. PLK SA
Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę przystanku Łódź Śródmieście, fot. PLK SA
Tunel średnicowy pod Łodzią. Widok na budowę przystanku Łódź Śródmieście, fot. PLK SA
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (37)

Kontrakt na budowę tunelu kolejowego pod Łodzią został podpisany już 6 lat temu. Opiewał on na kwotę prawie 2 miliardów złotych. Od tamtego czasu jednak sporo się wydarzyło. Pandemia, wojna w Ukrainie i galopująca inflacja sprawiły, że materiały budowlane znacznie podrożały. Wzrosły też pensje pracowników. Dlatego na budowie były przestoje, a główna tarcza drążąca tunel w stronę dworca Łódź Fabryczna przez dłuższy czas nie pracowała. W tej sprawie alarmowali m.in. łódzcy posłowie, którzy oszacowali, że na dokończenie budowy brakuje około 300 milionów złotych. PKP PLK zaprzeczały tym wyliczeniom. Inwestor wypłacił już wykonawcy dodatkowe 11 milionów złotych. Teraz zdecydował się znów dołożyć 80 milionów. Nie wykluczone są też kolejne pieniądze. - Dla zapewnienia sprawnej budowy podziemnego połączenia kolejowego kontynuowane są rozmowy dotyczące wartości kolejnych robót [...]. PLK SA ma zabezpieczone środki na ten cel — zapewnia inwestor w komunikacie.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ