W grudniu wystartowały prace związane z tzw. wypełnianiem tuneli. W pierwszym z nich specjalna maszyna zakończyła wylewać betonową podbudowę. Teraz prace trwają w drugim z czterech tuneli. W kolejnych etapach zostanie położona warstwa wytłumiająca i szyny. Tunel zaopatrzony jest w kanały odwadniające oraz potrzebną elektrykę.
- ZOBACZ TAKŻE: Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć! Prace na półmetku
W tunelach, które wywierciła Tarcza TBS Faustyna prace postępują w szybkim tempie. To wszystko dzięki specjalistycznej maszynie, która formuje betonową konstrukcję podbudowy w czasie kilku minut na metr. Wykonawca szacuje, że do końca tego roku zostanie wylany beton w trzech tunelach.
Największa inwestycja kolejowa w Polsce jest już na półmetku. Wykonano już 70% tunelu. Stacje zostały wybudowane w ponad 50%. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla miasta bo połączy Łódź z całym krajem.