Łódź.pl

Wirtualne biuro czy tradycyjny najem? 5 różnic, które musisz znać!

Wirtualne biura, które od kilku lat niezmiennie zyskują na popularności, stały się realną alternatywą dla tradycyjnego najmu powierzchni biurowych. Nic w tym dziwnego. Przedsiębiorcy stale poszukują przecież rozwiązań, które pomogą zoptymalizować koszty i zwiększyć konkurencyjność na rynku, a takie właśnie korzyści niesie ze sobą współpraca z wirtualnym biurem i rezygnacja z tradycyjnego najmu. Nie wiesz, czy to rozwiązanie dla Ciebie? Oto 5 kluczowych różnic, które pomogą Ci podjąć decyzję.

Koszty

Zasadniczą różnicą pomiędzy wirtualnym biurem a tradycyjnym najmem powierzchni biurowej są koszty, które poniesiesz. Wynajem stacjonarnej przestrzeni to zdecydowanie większy wydatek, tym bardziej, że poza kosztami zakupu lokalu lub jego wynajmu musisz uwzględnić też wydatki na wyposażenie, czy bieżące artykuły biurowe.

Nie zapominaj o pracownikach. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na duży zespół, to jednak absolutnym minimum w przypadku tradycyjnego biura jest zatrudnienie sekretarki, która zadba o obsługę korespondencji, obieg dokumentacji, odbiór telefonów i pierwszy kontakt z klientami.

Decydując się na skorzystanie z usług wirtualnego biura, otrzymujesz zaś w pełni wyposażoną w meble i sprzęt przestrzeń, a także profesjonalną obsługę sekretariatu. Nie tylko nie ponosisz dodatkowych kosztów zatrudnienia kompetentnej osoby, ale też nie musisz tracić czasu na jej poszukiwanie. 

Lokalizacja

Wirtualne biuro w Łodzi, podobnie zresztą jak w innych większych miastach w Polsce, jest gwarancją prestiżowej lokalizacji dla Twojego biznesu. Centrum miasta, doskonałe połączenie z dworcem, otoczenie innych przedsiębiorców to tylko niektóre atuty wirtualnych biur znajdujących się najczęściej w nowoczesnych budynkach.

Jeśli zdecydujesz się na tradycyjny najem przestrzeni biurowej, na ogół musisz zaakceptować gorszy standard, mniej atrakcyjną lokalizację i utrudnione połączenie z nowoczesną komunikacją. Pamiętaj, że adres biura znajdzie się na twojej stronie internetowej, wizytówkach, materiałach promocyjnych, będzie zatem nieodłącznym elementem wizerunku firmy.