Listonosz dostarczy decyzje w formie tradycyjnej (papierowej) i poprosi o potwierdzenie jej otrzymania poprzez podpis na tablecie, który zastępuje papierowe potwierdzenie. Jeśli listonosz nie zastanie nikogo pod wskazanym adresem do korespondencji, zostawi w skrzynce pocztowej awizo. W takim przypadku trzeba udać się do wskazanej na awizie placówki pocztowej i odebrać decyzję podatkową.
Nie ignoruj awiza!
Urzędnicy miejscy zachęcają wszystkich mieszkańców do odbierania decyzji. Pod żadnym pozorem nie ignorujmy awiza! Jeśli pomimo podwójnego awizowania decyzja nie zostanie odebrana, korespondencja będzie zwrócona do Urzędu Miasta Łodzi i traktowana będzie, zgodnie z przepisami prawa, jako doręczona. Może to spowodować nieuregulowanie płatności w terminie, a dodatkowo narazić mieszkańców na odsetki i/lub koszty upomnienia.
Zakończenie akcji doręczania kilkuset tysięcy decyzji, dla wszystkich mieszkańców będących podatnikami, planowane jest do 15 marca br., a więc przed terminem płatności I raty podatku. W sytuacji, gdy decyzja zostanie dostarczona po 15 marca, podatnicy mają 14 dni (od dnia doręczenia decyzji) na uregulowanie płatności.
W każdej decyzji podatkowej na rok 2024 każdy znajdzie swój indywidualny rachunek bankowy i właśnie na ten rachunek należy dokonać płatności podatku.
Decyzje podatkowe 2024. Zadaj pytanie
Wszelkie potrzebne informacje i wyjaśnienia znajdują się na specjalnie przygotowanych stronach: Opłaty i podatki oraz Najczęściej zadawane pytania, a odpowiedzi w sprawach podatkowych udzieli chatbot - Wirtualny Asystent (ikonka w prawym dolnym rogu witryny).
Urzędnicy zachęcają do korzystania z Przyjaznych Deklaracji, czyli elektronicznych formularzy, które służą do wypełniania deklaracji podatkowych. Wystarczy wybrać odpowiedni formularz i postępować zgodnie ze wskazówkami na stronie, aby złożyć poprawnie przygotowaną deklarację, z automatycznie dobranymi stawkami.