Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku! [MAPA, WIZUALIZACJE]

Niedawno informowaliśmy o pierwszym przetargu ogłoszonym na budowę drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią. Chodzi o tunel Kolei Dużych Prędkości, który w przyszłości ma przebiegać od Łodzi Fabrycznej na Retkinię. Jak się okazuje Centralny Port Komunikacyjny, ogłosił już kolejny przetarg. Wkrótce ma zacząć się budowa komór dla tarcz TBM, które mają wydrążyć 4-kilometrowy odcinek.

Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
7 zdjęć
Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
Drugi tunel pod Łodzią. Budowa komory startowej i końcowej jeszcze w tym roku!
ZOBACZ
ZDJĘCIA (7)

Pierwszy przetarg na prace budowlane został już ogłoszony. Wkrótce powinniśmy poznać firmę, która wzmocni fundamenty Łódzkiego Domu Kultury. To właśnie w najbliższym sąsiedztwie ŁDK ma powstać komora wydobywcza, do której dotrze tarcza drążąca tunel od strony osiedla Retkinia. – Nie zwalniamy tempa. Dla tunelu [...] mamy zarówno projekt budowlany, jak i pakiet decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych. Dla pierwszego etapu budowy, czyli wzmocnienia fundamentów ŁDK posiadamy też pozwolenie na budowę, a w ciągu najbliższych dni planujemy otworzyć oferty w przetargu na podbicie fundamentów ŁDK – mówi Radosław Kantak, który w spółce CPK zajmuje się projektami kolejowymi.

Dwie komory dla nowego tunelu pod Łodzią

Tymczasem Centralny Port Komunikacyjny ogłosił właśnie kolejny przetarg. Tym razem na budowę dwóch komór, które umożliwią drążenie tunelu. Chodzi o komorę startową dla tarczy TBM na Retkini, w pobliżu ulicy Maratońskiej i komorę końcową przy dworcu Łódź Fabryczna. Przetarg prowadzony jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca nie tylko zaprojektuje obie komory, ale także je zbuduje. Firmę, która podejmie się tych prac, powinniśmy poznać jeszcze w kwietniu.

Przypomnijmy, że Koleje Dużych Prędkości mają połączyć Łódź z Centralnym Portem Komunikacyjnym, który powstanie między Łodzią a Warszawą. KDP dojedziemy też do samej stolicy, a jadąc na Zachód, będziemy mogli podróżować do Sieradza, czy Wrocławia.

SONDA

Śledzisz postępy w pracach przy tunelach pod Łodzią?

ZOBACZ TAKŻE