Coraz więcej turystów przyjeżdża do Łodzi, by zwiedzić ul. Piotrkowską, zajrzeć na rynek Manufaktury czy odwiedzić Centrum Nauki i Techniki EC1 lub zaprzyjaźnić się z mieszkańcami Orientarium. Szacuje się, że w 2022 roku łódzkie atrakcje odwiedziło blisko 2,5 miliona turystów. Samo Orientarium przyciągnęło ponad 1 milion odwiedzających, a wydarzenia w Atlas Arenie obejrzało blisko 600 tys. osób.
- W 2022 roku Łódzką Informację Turystyczną odwiedziło 71 000 osób - to była rekordowa frekwencja, a zainteresowanie naszym miastem jest coraz większe. Chcemy, by ten punkt był tak łódzkim miejscem, jak tylko jest to możliwe. Kiedy turysta wejdzie zapytać o pomoc, zakupić pamiątki czy wziąć jedną z map, musi poczuć prawdziwą chęć poznania Łodzi od podszewki. – mówi Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Jak zmieni się Łódzka Informacja Turystyczna?
Całą podłogę biura nowej Informacji Turystycznej pokryje mapa centrum miasta, na której znajdą się charakterystyczne strefy, z których Łódź słynie. Będzie więc plac Wolności, MS1, Park Śledzia, dawne zakłady Izraela Poznańskiego, dworzec Fabryczny czy EC1. W projekt wnętrza wplecione zostaną charakterystyczne łódzkie elementy. Będzie "prześwit bramowy" z odbojami, stare oryginalne zabytkowe drzwi z domofonem do znanych łodzian, które po naciśnięciu guzików będą opowiadać historie tych ludzi. Do tego krańcówki, migawki, chynchy, taryfy, żuliki i inne regionalizmy.
- Polska Organizacja Turystyczna od kilku lat przyznaje Łódzkiej Informacji Turystycznej najwyższy stopień jakości obsługi klienta, a my chcemy to utrzymać. Oprócz nowych funkcjonalności, urządzeń, wystroju wnętrz, lokal będzie także dostosowany dla osób niepełnosprawnych. Nie zabraknie także kącika wypoczynkowego oraz punktu, z którego będzie można napić najlepszej, łódzkiej „kranówki”. Ale z tym wiąże się też niespodzianka, którą zostawimy sobie już na samo otwarcie – podsumowuje Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.
Za przebudowę Łódzkiej Informacji Turystycznej odpowiada biuro architektoniczne RWSL.
Łódź najlepsza w sprzedaży miejskich gadżetów
Ważną częścią nowego lokalu będzie sklep z pamiątkami i łódzkimi gadżetami. To już kolejna inwestycja Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Dotychczas uruchomiono trzy punkty z pamiątkami, w tym w Orientarium, gdzie można zakupić pluszaki, zabawki i inne gadżety dedykowane jego mieszkańcom m.in.: maskotkę słonia indyjskiego Aleksandra czy krokodyla gawialowego Krakena. W nowym sklepie oferta będzie systematycznie wzbogacana. Asortyment sprzedażowy ŁOT to 600 różnych produktów, co czyni go liderem na rynku lokalnych pamiątek. Co istotne, kiedy to możliwe, organizacja stawia na lokalne produkty i współpracuje z łódzkimi producentami.
Remont lokalu nie oznacza, że w tym czasie Łódzka Informacja Turystyczna przestanie obsługiwać turystów. Na placu przy Magdzie stanął specjalny, tymczasowy kontener, który będzie pełnił funkcję Łódzkiej Informacji Turystycznej do zakończenia prac.
Aktualne godziny otwarcia to:
- poniedziałek-piątek 9:00-17:00
- sobota 10:00-18:00
- niedziela 10:00-15:00