Łódzki Rower Publiczny. 120 stacji, wirtualne strefy zwrotu i do 30 minut jazdy za darmo! [SZCZEGÓŁY]

W całym mieście pojawi się 120 stacji Łódzkiego Roweru Publicznego, które uzupełnione będą o wirtualne strefy zwrotu, aby zapewnić jak największą dostępność systemu.

Łódzki Rower Publiczny
Łódzki Rower Publiczny
3 zdjęcia
Łódzki Rower Publiczny
Łódzki Rower Publiczny - mapa stacji
ZOBACZ
ZDJĘCIA (3)

Mapa stacji w pełnym rozmiarze znajduje się na drugim slajdzie w powyższej galerii.

W rozpisanym niedawno przetargu na nowy rower publiczny, wspólnie ze stroną społeczną, przedstawicielami środowiska rowerowego i radnymi, wskazano lokalizacje stacji, a raczej miejsc, w których będzie można zostawić i wypożyczyć rower. Miejsc, ponieważ nowy system roweru publicznego ma być czwartej generacji. Są to rowery wyposażone w automatyczną blokadę w pojeździe i nie wymagające budowy stacji. Zostawimy je po prostu w wyznaczonych miejscach przy stojakach rowerowych, które już teraz dostępne są w wielu miejscach lub zostaną zamontowane przez nowego operatora.

Nowe lokalizacje stacji

Nowe lokalizacje stacji opierają się na podstawowej zasadzie, jaka przyświeca rowerowi publicznemu od samego początku. Dostępność stacji była kluczem do sukcesu w pierwszej edycji systemu. I również teraz, bazując na danych i doświadczeniach wszystkich stron, przygotowano listę lokalizacji, która w centrum zapewni dużą ilość stacji, ale również sprawi, że rower dostępny będzie na poszczególnych osiedlach.

Zmieniono pewne lokalizacje, aby stacje były bliżej dużych osiedli i z łatwością dostępne. Ponadto ulica Piotrkowska stanie się wirtualną strefą zwrotu, gdzie będziemy mogli rower pozostawić przy stojakach, ale nie ograniczamy się tylko do poszczególnych stacji. Użytkownicy zyskają wygodę korzystania, ale jasno określone miejsca przy stojakach zapewnią porządek. Wraz z rozstrzygnięciem przetargu pojawią się jeszcze dodatkowe wirtualne strefy zwrotu, w których za opłatą będziemy mogli również pozostawić rower. Dzięki temu jeszcze bardziej zwiększy się elastyczność systemu i jego dostępność, uzupełniając listę 120 wyznaczonych miejsc do zwrotu.

Atrakcyjne ceny

Pierwsze 20 minut jazdy będzie darmowe, a osoby posiadające aktywną migawkę będą mogły korzystać za dramo z roweru przez pierwsze 30 minut. Będzie to duża korzyść i dobre uzupełnienie miejskiego transportu. Natomiast jeśli będziemy dalej korzystać z roweru do godziny zapłacimy 4 zł, za drugą godzinę zapłacimy 6 zł, a powyżej 2 godzin 10 zł. Ponadto w cenniku zawarto też opłaty dodatkowe, aby rowery były pod kontrolą i zapewniły porządek w systemie. Za zwrot roweru w niewłaściwym miejscu przewidziano opłatę w wysokości 200 zł.

ZOBACZ TAKŻE