Mają po 23 lata, a już opłyną świat dookoła! Łodzianie Mikołaj Nowak i Daniel Krzyżański

Mikołaj Nowak i Daniel Krzyżański to dwóch mieszkających w Łodzi młodych entuzjastów żeglarstwa. Wieloletnia przyjaźń i wspólna pasja sprawiły, że postanowili wyruszyć w podróż dookoła świata. Celem wyprawy jest zachęcenie młodych ludzi do szukania swoich pasji.

Łodzianie opłyną świat dookoła
5 zdjęć
ZOBACZ
ZDJĘCIA (5)

Mają po 23 lata i pochodzą z Łodzi. Pomimo młodego nie boją się podjąć realizacji największego marzenia – podróży dookoła świata. Mikołaj zrobił licencjat z informatyki i ekonometrii, natomiast Daniel ma przerwę w studiowaniu budownictwa na Politechnice Łódzkiej. – Znamy się i przyjaźnimy od gimnazjum. Po pierwszym roku studiów wspólnie założyliśmy firmę w Łodzi. Zatrudniamy w niej studentów do prowadzenia kursów oraz korepetycji dla młodzieży szkolnej – mówią.
– Z racji tego, że obaj pasjonujemy się żeglarstwem, będąc na drugim roku, podjęliśmy decyzję o zorganizowaniu rejsu dookoła świata. Mieliśmy już trochę doświadczenia, organizując wcześniej wyprawy na mniejszą skalę – dodają.

Wciągająca pasja

Daniel z żeglarstwem związany jest od najmłodszych lat. – Jako dzieciak chodziłem do klubu żeglarskiego dla dzieci „Opty”. Bawiłem się na małych łódkach i próbowałem swoich sił w regatach – mówi. Później dołączył do niego Mikołaj. – Przygodę z żeglarstwem zacząłem w gimnazjum, kiedy pojechałem na majówkę z Danielem i jego wujkiem. Był to rejs morski po Chorwacji, po którym zwykłe zainteresowanie stało się pasją życia. Mój przyjaciel wciągnął mnie pod swoje żagle – mówi ze śmiechem.

Spełnienie marzeń

Mikołaj i Daniel aktualnie przygotowują się do realizacji swojego największego marzenia, którym jest rejs dookoła świata. – Pomysł zrodził się w naszych głowach już pod koniec liceum. W tamtym czasie był on jednak niemożliwy do zrealizowania – mówią. – Wróciliśmy do niego na drugim roku studiów. Już wtedy działaliśmy i rozwijaliśmy się, organizując rejsy – dodają.

– Zaczęliśmy interesować się kupnem łódki. Poszukiwania były bardzo ciężkie, na początku próbowaliśmy znaleźć coś za granicą, jednak ostatecznie udało nam się kupić używany jacht od znajomego. Teraz krok po kroku samodzielnie go remontujemy – tłumaczą Daniel i Mikołaj.

Motywacja do działania

„Rejs Ku Marzeniom” to nie tylko osobista wyprawa Daniela i Mikołaja, ale także inspiracja do podejmowania działań dla młodego pokolenia. – Chcemy naszym projektem zainspirować ludzi, zwłaszcza tych młodych, do spełniania marzeń i konsekwentnego rozwijania zainteresowań. Pragniemy również promować żeglarstwo, które jest świetną dyscypliną sportową i rekreacyjną oraz doskonałym sposobem na podróżowanie – wyjaśniają Daniel i Mikołaj. – Chcemy pokazać osobom spoza świata żeglarskiego, że dookoła organizowane są ciekawe projekty i wyprawy morskie, które bardzo często są niedostrzegane. Nasz rejs to przede wszystkim piękna przygoda zainicjowana chęciami, ciężką pracą i wytrwałością.

Gdzie śledzić relację z podróży?

Mikołaj Nowak i Daniel Krzyżański chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami z przygotowań i podróży. Ciekawostki na temat rejsu dostępne są na stronie www.atenasails.com. – W trakcie szacowanych 550 dni wyprawy, które spędzimy na morzach i oceanach, przepłyniemy ok. 31 885 mil morskich i odwiedzimy 28 krajów – mówią. – Start planujemy 1 października 2024 roku w Gdańsku. Będziemy kierować się trasą pasatową, czyli po dotarciu na Kanary, popłyniemy przez Wyspy Zielonego Przylądka, Karaiby, Kanał Panamski, Markizy, Polinezję Francuską, Północ Australii, aż do RPA, by później wrócić do Europy – tłumaczą Mikołaj i Daniel. – Jacht ma być samowystarczalny, woda będzie odsalana z oceanu, a prąd wytwarzany przez panele solarne.