Autobusy Volvo 7900 Electric przyjechały do Łodzi w pierwszym kwartale tego roku. Pojazdy wyjechały na łódzkie ulice w połowie marca. Autobusy ładowane są w zajezdni Limanowskiego, gdzie pod specjalnie wybudowaną dla nich wiatą znajdują się stacje tzw. wolnego ładowania.
Aby jednak w pełni można było wykorzystać możliwości pojazdów zaplanowano również montaż szybkich ładowarek na sześciu łódzkich krańcówkach: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, dworzec Łódź Fabryczna, Retkinia Kusocińskiego.
Szybkie ładowarki MPK Łódź już w mieście
Na krańcówkach autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu tzw. odwróconego pantografu. Ich budowa wymagała szeregu uzgodnień i pozwoleń związanych z przebudową i budową infrastruktury. Do tej pory trwały roboty związane z sieciami elektroenergetycznymi i teletechnicznymi, usuwaniem kolizji oraz budową zatok, miejsc postojowych i fundamentów pod maszty oraz ładowarki.
Docelowo autobusy elektryczne mają kursować na liniach 80, 83 i 86. Będą ładowane do pełna podczas nocnego postoju w zajezdni. Natomiast, gdy wyjadą na trasę, baterie będą systematycznie uzupełniane podczas przerw na krańcówkach, tak aby bez konieczności zjazdu do zajezdni mogły realizować kolejne kursy. Pierwsze szybkie ładowarki zostały uruchomione na Janowie i Retkini.