Nowa stacja kolejowa do rozbiórki? CPK chce przebudować przystanek Łódź-Retkinia

Wiele wskazuje na to, że oddany całkiem niedawno do użytku przystanek kolejowy Łódź-Retkinia trzeba będzie wyburzyć i odbudować. Wszystko przez budowę tunelu Kolei Dużych Prędkości, który będzie przebiegać pod Łodzią. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszą prace, ale mieszkańcy Łodzi na pewno będą musieli liczyć się z utrudnieniami.

Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
6 zdjęć
Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
Tunel KDP pod Łodzią, mat. PKP PLK
ZOBACZ
ZDJĘCIA (6)

Przystanek Łódź-Retkinia jest niesłychanie popularny wśród mieszkańców zachodniej części miasta. Oddana od użytku niespełna dwa lata temu stacja jest obsługiwana przez pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Według statystyk przewoźnika z przystanku korzysta około 10 tysięcy pasażerów miesięcznie. Wiele jednak wskazuje na to, że będzie on musiał zostać wyburzony ze względu na budowę tunelu Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią. O sprawie jako pierwszy poinformował portal transport-publiczny.pl. Jak się okazuje, rzeczywiście są plany przebudowy stacji.

- Z uwagi na konieczność zapewnienia połączenia z nowo budowanym odcinkiem Kolei Dużych Prędkości i istniejącą linią nr 14, zachodzi konieczność przebudowy istniejącej stacji Łódź-Retkinia i kładki dla pieszych — wyjaśnia w rozmowie z Łódź.pl rzecznik prasowy CPK Konrad Majszyk.

Trzeba tu jednak zaznaczyć, że przebudowa nie będzie jedynie kosmetyczna. - Plan jest taki, że przystanek osobowy Łódź-Retkinia i kładka dla pieszych zostaną rozebrane na potrzeby inwestycji i w całości odtworzone po zakończeniu prac — dodaje Konrad Majszyk.

Kiedy początek prac?

Na razie nie wiadomo, kiedy ruszą pracę. Właściciel przystanku, czyli spółka PKP PLK podkreśla, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły. - Cały czas prowadzone są intensywne rozmowy, których celem jest wypracowanie optymalnych rozwiązań technicznych związanych z połączeniem infrastruktury — zapewnia Rafał Wilgusiak z Polskich Linii Kolejowych. Chodzi przede wszystkim o to, żeby prace jak najmniej utrudniały ruch pasażerski. - Projekt budowlany zakłada fazowanie prac i zachowanie przejezdności odcinka. O szczegółach będziemy informować z wyprzedzeniem, kiedy gotowe będą rozwiązania w ramach projektu wykonawczego i organizacji ruchu — podkreśla Konrad Majszyk z CPK.

Pewne jest natomiast, że w czasie prac, pasażerowie nie będą mogli korzystać z przystanku. Na razie nie wiadomo kiedy inwestycja ruszy. Nie został jeszcze ogłoszony przetarg.

ZOBACZ TAKŻE