W maju MPK Łódź zamówiło 48 pojazdów przegubowych (18-metrowych) oraz 15 tzw. krótkich, czyli 12-metrowych. Podczas wyboru najlepszej oferty brano pod uwagę nie tylko cenę. Dodatkowo punktowane był m.in. moduł hybrydowy, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz zużycie paliwa.
Wszystkie pojazdy będą wyposażone w system mild hybrid, który magazynuje energię powstającą podczas hamowania i używa jej do wspomagania silnika spalinowego. Dotychczasowa eksploatacja tego typu autobusów pokazała, że ten system się sprawdza i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10%. To duża korzyść dla środowiska.
Skorzysta kilka ośrodków MPK Łódź
Pojazdy są oczywiście niskopodłogowe i klimatyzowane. Dostarczane są w ramach dziesięcioletniego najmu wraz z serwisem. Zgodnie z kontraktem firma miała dostarczyć je do końca lutego przyszłego roku. Wszystko wskazuje na to, że pojazdy trafią do Łodzi zdecydowanie wcześniej. Dostarczono już ponad połowę z nich, a kilka pierwszych sztuk właśnie wyjechało na linie.
Nowe autobusy zostaną rozdzielone między Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady. Dodatkowo jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź. Prowadzone będą na nim kursy dla kandydatów na przyszłych kierowców.
Nowoczesne hybrydy zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy. Tym samym tabor MPK Łódź będzie jednym z najmłodszych w Polsce.