„Muzyczna farsa” – mówi reżyser, by szybko zmienić opis spektaklu na „niemoralny moralitet”, „złośliwą i przewrotną groteskę” czy „niekończącą się paradę wykonów”. Barokowy dramat religijny Pedra Calderóna de la Barki jest bowiem dziełem dalekim od religijnej powagi i moralnej jednoznaczności, a reżyser jest daleki od przedstawiania tradycyjnych interpretacji.
Calderón de la Barca – nie stroniąc od przewrotnego dowcipu, a nawet złośliwości – sięga po motyw życia jako snu czy teatru świata, w którym ludzie są tylko trybami ziemsko-niebiańskiej maszynerii.
Jak współcześnie interpretować religijne dramaty, które bardziej przecież komediami były? Co wspólnego ma teatr świata, organizowany według boskiego porządku, z teatrem kapitalistycznie nastawionym na zysk?
Najbliższe spektakle "Wielkiego Teatru Świata"
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka (ul. Zachodnia 93)
7, 8, 9 stycznia godz. 19:15