Sztuczna inteligencja pomoże w obsłudze łodzian. Pilotażowe rozwiązanie na stronie Urzędu Miasta Łodzi

Urząd Miasta Łodzi planuje pilotażowe wprowadzenie sztucznej inteligencji do obsługi mieszkańców. Wkrótce na stronach UMŁ (lodz.pl) uruchomiony zostanie Wirtualny Asystent. Chatbot na razie odpowie na pytania jedynie w zakresie podatków miejskich: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych.

Chatbot
Chatbot

W planach jest rozszerzenie obsługi mieszkańców, w pierwszej kolejności o zagadnienia związane ze sprawami prowadzonymi przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji oraz Urząd Stanu Cywilnego. Docelowym rozwianiem ma być voicebot, czyli bot głosowyktóry służy do obsługi konwersacji.

Obecnie Wirtualny Asystent jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące jedynie Wydziału Finansowego,. Jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Wystarczy kliknąć ikonkę „dymku" z podpisem „Wirtualny Asystent" (prawy dolny róg na powyższym zdjęciu) i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat.

Rozwiązanie będzie testowane do końca bieżącego roku - ewentualne uwagi prosimy zgłaszać na adres e-mail: bot@uml.lodz.pl. Chatbot znajduje się tutaj.

Wirtualnego Asystenta dostępnego na stronie Urzędu Miasta Łodzi stworzyła nieodpłatnie, w ramach umowy partnerskiej rzeszowska firma OPTeam S.A. która zmapowała potrzeby Urzędu na platformie swojego autorstwa OPTiBOT. Z ChatBota firmy OPTeam S.A. korzysta między innymi Urząd Miasta Rzeszowa. 

ZOBACZ TAKŻE