Tramwaj do Centrum Zdrowia Matki Polki. Wiemy, kto chce opracować nową trasę

Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi otworzył oferty w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii tramwajowej od pętli Chojny Kurczaki do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Kto się zgłosił?

Tramwaj do Centrum Zdrowia Matki Polki. Wiemy, kto chce opracować nową trasę

Wybrany wykonawca będzie miał na opracowanie studium 12 miesięcy. Do przetargu stanęło pięć firm, z czego trzy złożyły oferty mieszczące się w założonym budżecie.

Wpłynęło pięć ofert (w kolejności od najtańszej): CONE AMG Sp. z o. o. z kwotą 1 769 970,00 zł, DATABOUT Sp. z o. o. zaoferowała 2 054 100,00 zł, SWECO POLSKA Sp. z o. o. złożyła ofertę na 2 434 170,00 zł, natomiast HIGHWAY Sp. z o. o. na  2 702 310,00 zł, najwyższa oferta to firma MPRB Sp. z o. o. i 6 642 000,00 zł.

Jakie będą następne kroki?

Po analizie ofert zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. ZIM planuje zamknąć procedurę wyboru firmy do końca marca. Opracowanie będzie stanowić materiał do przeprowadzenia postępowania na wybór wykonawcy programu funkcjonalno-użytkowego, uzyskania decyzji środowiskowej oraz decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego.

W pierwszym wariancie trasa tramwajowa ma zostać poprowadzona w pasie zieleni między jezdniami ul. Rzgowskiej, od skrzyżowania przy krańcówce Kurczaki do ul. Paradnej.

Kolejne warianty trasy do ICZMP

W kolejnym wariancie torowisko byłoby poprowadzone do istniejącej pętli autobusowej przy ICZMP. Jest jeden podwariant zakładający poprowadzenie trasy w pasie zieleni pomiędzy jezdniami ul. Rzgowskiej do ul. Paradnej, a następnie al. Matek Polskich do istniejącej pętli autobusowej.

Ostatni wariant przewiduje poprowadzenie torowiska do parkingu zlokalizowanego w zachodnio-południowym narożniku ICZMP, gdzie powstałaby pętlą autobusowo-tramwajowa. Tu wyodrębniono dwa podwarianty. Pierwszy zakłada poprowadzenie torowiska w pasie zieleni pomiędzy jezdniami ul. Rzgowskiej, a następnie po terenie istniejącej pętli autobusowej zostanie wprowadzone w al. Matek Polskich. Drugi przewiduje wytyczenie torowiska w pasie zieleni pomiędzy jezdniami ul. Rzgowskiej do ul. Paradnej, a następnie al. Matek Polskich.

ZOBACZ TAKŻE