Do realizacji inwestycji zgłosiło się siedem firm z ofertami na kwoty od 76,427 mln zł do 103,977 mln zł. Dwie oferty, złożone przez Balzolę i Trakcję, zostały odrzucone. Wygrał Strabag z trzecią najtańszą ofertą na kwotę 83,049 mln zł. Teraz wybór musi się uprawomocnić. Na realizację inwestor przewidział 17 miesięcy od podpisania umowy.
Najistotniejszym elementem tej inwestycji jest to, że po zakończeniu prac tramwaje MPK Łódź zaczną jeździć do pętli Niższa-Śląska (nie jeżdżą tam od 2018 roku). Zakres inwestycji będzie bliźniaczy w porównaniu z trwającymi obecnie pracami na al. Śmigłego-Rydza (od ul. Przybyszewskiego do ul. Dąbrowskiego). Przebudowa obejmie jezdnie, chodniki, drogę rowerową oraz torowisko. Nowa pętla tramwajowa wzbogacona zostanie o specjalny pas dla autobusów. Pojawi się nowe oświetlenie i sygnalizacja świetlna, nie zabraknie zieleni.