Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć! Prace nad "łódzkim metrem" na półmetku [ZDJĘCIA]

Tarcza Faustyna, która wierciła tunele między stacją Koziny, a dworcami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec wykonała zadanie dwa miesiące przed planowanym terminem. Zakończono pracę nad przekopem czterech tunelów pod Łodzią.

Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
14 zdjęć
Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
Tunel pod Łodzią. Tarcza Faustyna skończyła drążyć!
ZOBACZ
ZDJĘCIA (14)

Pierwsze cztery tunele pod Łodzią łączące dworzec Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec ze stacją Koziny zostały już wykonane. Był to bardzo trudny etap pod względem logistyczno–operacyjnym. Tunele łącznie mają ponad 3 km długości. Po wydrążeniu każdego tunelu tarczę należało wyjąć z podziemi i obrócić w drugą stronę. Te czynność trzeba było powtórzyć trzy razy. Wszystko jednak przebiegło zgodnie z planem, a tarcza zakończyła pracę o dwa miesiące wcześniej niż zakładano.

Aktualnie prace drążenia tunelu średnicowego pod Łodzią są na półmetku (wykonano już 70% podziemnego połączenia) i wchodzą w decydującą fazę. Tarcza Faustyna wykonała zadanie, TBM Katarzyna natomiast jest w połowie drogi do dworca Łódź Fabryczna. Trwają również prace związane z budową stacji Koziny (wykonano już 60%), Polesie (63%) oraz Śródmieście (44%).

Tunel średnicowy pod Łodzią pozwoli na znaczące podniesienie jakości transportu w mieście. Mieszkańcy będą mieli kolejną alternatywę komunikacyjną w postaci łódzkiego metra. Przejadą wtedy z dworca na Widzewie do dworców w zachodniej części miasta w 15 minut. Łódź stanie się jednym z najważniejszych centrów kolejowych w Polsce. To właśnie tutaj będą łączyć się trasy północ–południe oraz wschód-zachód.

ZOBACZ TAKŻE