Pierwszy wydrążony tunel o długości 940 m łączy komorę startową na ul. Długosza z komorą na ul. Stolarskiej. Maszyna drążąca tunel montowała jednocześnie jego obudowę. Wykorzystano 4284 tubingi – zaokrąglone elementy, które tworzą pierścienie tunelu. Usunięto ponad 55 000 mkw. gruntu.
Właśnie trwa złożony proces odwracania Faustyny o 180 stopni. Na Stolarskiej pracuje superciężki gąsienicowy żuraw Terex-Demag SL3800W.
Zużyte elementy tarczy zostaną wymienione. Potem maszyna – już obrócona – zostanie włożona z powrotem do komory startowej. Żeby ruszyła w stronę Żabieńca, trzeba będzie zmontować wszystkie elementy maszyny drążącej, które mają w sumie 100 metrów długości.
Proces obracania zakończy się w drugiej połowie kwietnia i maszyna będzie gotowa do rozpoczęcia drążenia drugiego tunelu pod al. Włókniarzy w kierunku stacji Łódź Żabieniec.
Tempo pracy maszyny jest uzależnione od wielu czynników, w tym od struktury geologicznej terenu. Operatorzy tarczy cały czas muszą zmieniać ustawienia maszyny, aby móc bezpiecznie i efektywnie drążyć.