Wtorek
- Oddziaływanie materii z przestrzenią - próba odpowiedzi na podstawowe pytania nauki cz. 2
- 22 kwietnia, godz. 17:00
- Biblioteka GDAŃSKA ul. Gdańska 8
Zapraszamy na wykład Macieja Nowakowskiego – popularyzatora matematyki, fizyki i chemii, założyciela Łódzkiej Grupy Matematyczno-Fizycznej. Tematem wykładu będzie „Oddziaływanie materii z przestrzenią – próba odpowiedzi na podstawowe pytania nauki” cz. 2. Wykład poświęcony będzie nowatorskiemu podejściu do zrozumienia natury czasoprzestrzeni oraz próbie połączenia fizyki kwantowej z grawitacją. Prelegent przedstawi autorską koncepcję traktującą czasoprzestrzeń jako płyn antymaterii. Prelekcja skierowana jest do nauczycieli, uczniów i wszystkich pasjonatów nauki, którzy chcą zrozumieć głębsze mechanizmy rzeczywistości.
Środa
- Jak poradzić sobie z wypaleniem zawodowym?
- 23 kwietnia, godz. 17:30
- Biblioteka TUVIM ul. Tuwima 46
Zapraszamy na spotkanie poświęcone tematowi wypalenia zawodowego. Podczas wydarzenia dowiesz się, co to jest wypalenie i jak rozpoznać jego objawy, a także jak dbać o nasze myśli. W trakcie spotkania omówimy proces wychodzenia z wypalenia krok po kroku, oferując praktyczne wskazówki i narzędzia, które pomogą Ci odzyskać harmonię w życiu zawodowym i osobistym. Spotkanie poprowadzi Łukasz Sędziak - trener rozwoju osobistego i przedsiębiorca, autor książki "Z frustracji do pasji czyli jak wyjść z wypalenia". Jest założycielem firmy Change, specjalizującej się w pomocach dydaktycznych dla właścicieli małych firm i pracowników.
Czwartek
- „Zamglone" – łódzki kryminał - spotkanie autorskie z Marcelem Frątczakiem
- 24 kwietnia, godz. 17:30
- Filia Nr 70, ul. Łączna 29/31
Zapraszamy na spotkanie autorskie z Marcelem Frątczakiem, promujące jego debiutancką powieść kryminalną "Zamglone", która przenosi czytelników w mroczne zakamarki Łodzi. Autor, wychowany na Starym Widzewie, a obecnie mieszkający na Bałutach, czerpie inspiracje z dobrze znanych sobie miejsc, tworząc pełną napięcia opowieść osadzoną w naszym mieście. „Zamglone" to historia tajemniczego zaginięcia studenta prawa, które wstrząsa lokalną społecznością. Dochodzenie prowadzone przez doświadczoną reporterkę i byłego policjanta odkrywa mroczne sekrety miasta, pokazując, że z pewnych ścieżek nie ma odwrotu... Spotkanie poprowadzi Dominik Stasiak, absolwent socjologii i pasjonat mrocznej, nieoczywistej literatury.
Piątek
- SILENT DISCO w MEMO
- 25 kwietnia, godz. 21:00
- Mediateka MeMo, ul. Moniuszki 5
Wybierasz jeden z trzech kanałów i… sam decydujesz, jak głośno będzie brzmieć impreza i co zagramy. Robimy rozgrzewkę przed najbardziej najtisowym weekendem tego roku! Gotowi na podróż do lat 90-tych? Przypomnimy sobie, jak wyglądały imprezy, kiedy nie było TikToka, ciągłych powiadomień i problemów dorosłych ludzi, ale były za to kasety magnetofonowe i najlepsze hity wszech czasów! Czekają na Was najlepsze lata 90 – kultowe utwory, które pamiętasz z dzieciństwa, Top Hits oraz elektronika.
Sobota
- SPOKO 90.: Spotkanie z Olgą Drendą
- 26 kwietnia, godz. 18:00
- Mediateka MeMo, ul. Moniuszki 5
Zapraszamy na wyjątkowe spotkanie z Olgą Drendą, autorką książek, eseistką i kulturoznawczynią, które odbędzie się w ramach wydarzenia „SPOKO 90”. Autorka Duchologii polskiej, która z pasją bada historię lat 90. w Polsce, zabierze nas w fascynującą podróż przez dekadę transformacji, z jej specyficzną estetyką, muzyką, modą i kulturą. W rozmowie z nią spróbujemy przyjrzeć się, jak 90. lata odbiły się na kulturze i społeczeństwie, a także jak wpływają na współczesność. Co łączy nas z tamtym czasem, a co jest już nieosiągalne? Jakie motywy z lat 90. pozostają aktualne, a które już odeszły w zapomnienie? Spotkanie poprowadzi Tomasz Murczenko.
Niedziela
- SPOKO 90. Jaka to melodia? Oraz czego to reklama?
- 27 kwietnia, godz. 14:00
- Mediateka MeMo, ul. Moniuszki 5
Zapraszamy na dwa konkursy w klimacie lat 90.: „Jaka to melodia?” oraz „Czego to reklama?”. Jeśli dobrze pamiętacie lata 90., to nie powinno to stanowić dla Was żadnego wyzwania! Już po jednej nutce rozpoznacie niezapomniane utwory z tamtego okresu, jak również i skutecznie odgadniecie jakiego produktu dotyczą stare reklamy. Dla najlepszych uczestników przewidziane są nagrody. Uwaga! Nie ma limitów wiekowych i nie jest wymagane pamiętanie lat 90. z własnego doświadczenia. Obowiązują zapisy.