Teatr Muzyczny w Łodzi
W Teatrze Muzycznym w Łodzi trwa Festiwal OFF-Północna, czyli festiwal alternatywnych form dramatyczno-muzycznych.
- 17 kwietnia, środa, godz. 11:00, „Nie tylko Przemyk" (Fundacja Pomysłodalnia)
Gdańsk. Grudzień '81. Stan wojenny. Część studentów postanawia wesprzeć strajkujących stoczniowców. Spektakl opowiada o losach młodych ludzi, którzy ryzykowali życie, jako ostatnie, jak do tej pory, pokolenie wystawione na taką próbę. Bilety: studencki – 30 zł, normalny – 45 zł.
- 18 kwietnia, czwartek, godz. 18:30, „Piękna Lucynda" (Teatr Muzyczny w Toruniu)
„Piękna Lucynda" to przede wszystkim cudowna teatralna zabawa, pełna humoru opowieść, w której powrócimy pamięcią do własnych miłosnych podbojów, albo pomarzymy o miłości, która dopiero przed nami... Bilety: studencki – 30 zł, normalny – 50 zł.
- 19 kwietnia, piątek, godz. 18:30, „Tides and Times" (Maciej Pawlak, Karina Komendera)
Maciej Pawlak i Karina Komendera prezentują mniej znany, ambitny repertuar amerykańskiego teatru muzycznego - utwory stanowiące ciekawą alternatywę dla produkcji dostępnych w komercyjnej ofercie. Niemal wszystkie stawiają niezwykle wysokie wymagania wykonawcom, olśniewają formą i poruszają treścią. Bilety: studencki – 30 zł, normalny – 50 zł.
- 20 kwietnia, sobota, godz. 17:00, „Francja elegancja" (Mateusz Deskiewicz)
Zapraszamy w podróż do Paryża - miasta poetów, malarzy, zakochanych, ale też kabaretów, kawiarni i surrealizmu... Niezapomniane piosenki Aznavoura, Brela czy Bécauda przeniosą słuchaczy pod Wieżę Eiffla i szerokimi bulwarami wprost nad Sekwanę. Bilety: studencki – 30 zł, normalny – 45 zł.
- 20 kwietnia, sobota, godz. 19:00, „Bona Sforza d'Aragona" (Artur Żmijewski, Ewa Żmijewska)
Zaskakująca w treści i formie współczesna opowieść o wybitnej polskiej królowej, Bonie Sforzy, w wykonaniu Artura Żmijewskiego i jego córki, Ewy. Ten koncert można nazwać spektaklem. Ten spektakl można nazwać koncertem. „Bona" oczaruje publiczność w każdym wieku. Bilety: studencki – 40 zł, normalny – 65 zł.
- 21 kwietnia, niedziela, godz. 18:30, "Depesze" (Teatr Rampa na Targówku)
Oparty na przebojach kultowej grupy Depeche Mode występ Marty Zalewskiej, Marcina Januszkiewicza oraz towarzyszących im muzyków, opowiada o trudnych miłościach i poszukiwaniu romantyzmu w świecie zdominowanym przez propagandę, pieniądz i technologię. Bilety: studencki – 40 zł, normalny – 65 zł.
Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych -„Dotknij Teatru Re.Definicje"
- 26 kwietnia godz. 19:00, performance "Odyseja" Teatru Nowszego na Dworcu Łódź Fabryczna
- 27 kwietnia godz. 19:00, "Koncert Piosenek Robotniczych" Pauliny Walendziak, podwórko przy ul. Gdańskiej 14
- 28 kwietnia, godz. 12:00, Dotknij Teatru z Baśniową Piotrkowską, spektakl dla dzieci "Wielkie myśli małej głowy"
Wszystkie wydarzenia odbywające się w ramach festiwalu są bezpłatne. Aby wziąć udział w wydarzeniu wystarczy odebrać bezpłatną wejściówkę w sekretariacie AOA (Zachodnia 54/56).
Teatr Chorea
- 24 kwietnia, godz. 10:00 i 19:00 i 25 kwietnia, godz. 10:00 i 13:00, pokazy spektaklu "Przejścia nie ma" Fundacji Teatr Nie-Taki, w reżyserii Katarzyny Knychalskiej, Marcina Kęszyckiego i Tomasza Rodowicza, w Teatrze CHOREA i Fabryce Sztuki w Łodzi.
W przestrzeni spektaklu-wystawy "Przejścia nie ma" widzowie są jednocześnie zwiedzającymi. Każdy eksponat prowokuje tu nową opowieść. To przedmioty, które zostawili ludzie zmuszeni opuścić swoje domy, uciekając przed wojną, głodem i prześladowaniami. Co o nich wiemy? Dlaczego się ich boimy? Jak możemy im pomóc?
wiek widzów: 14+
czas trwania: 60 minut
bilety: 35 zł (ulgowy), 45 zł (normalny)
liczba miejsc jest ograniczona / konieczna jest rezerwacja biletów
rezerwacja / zakup biletów: teatrchorea@gmail.com, +48 506 103 207, lub za pośrednictwem portalu kicket.com
Sala C_101, Fabryka Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
Teatr Powszechny w Łodzi
- 18 i 19 kwietnia, czwartek, godz. 19:15, XXX Międzynarodowy Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych, "Fredro Rok jubileuszowy", reżyseria: Jan Englert, Teatr Narodowy w Warszawie
- 20 kwietnia, godz. 16:00, Gombrowicz - geniusz? Cykl spotkań z twórczością Witolda Gombrowicza.
Gombrowicz twierdził, że nie ma ucieczki przed formą i gębą. Można co najwyżej uciec w inną formę... W 2024 roku, Roku Witolda Gombrowicza, zapraszamy na cykl wspólnych „ucieczek" - spotkań z literaturą jednego z najwybitniejszych polskich pisarzy. Raz w miesiącu będziemy spotykać się w Teatrze Powszechnym w Łodzi, nasi aktorzy przeczytają dla Państwa fragmenty znanych i mniej znanych utworów Gombrowicza. Do opracowania koncepcji i wyboru tekstów dyrektorka Ewa Pilawska zaprosiła dramaturga Michała Pabiana.
Teatr Nowy w Łodzi
- 19, 20, 25 i 26 kwietnia o 19.15, „Beze mnie jesteś nikim"
Spektakl powstał na podstawie książki Jacka Hołuba, opatrzonej podtytułem „Przemoc w polskich domach". Ze spisanych w niej historii można byłoby stworzyć na scenie przerażające widowisko. Rezyserka Agata Biziuk podeszła do tego inaczej: spektakl ma dawać narzędzia i wiedzę, jak reagować na przemoc i jak jej zapobiegać. Twórczynie i twórcy podejmują próbę mówienia o przemocy bez jej reprodukowania – szukają teatralnej i plastycznej metafory, która – oddając głos ofiarom – nie powiela przemocowych wzorców. Opowiadają historię uratowania, historię nadziei.
Teatr Jaracza w Łodzi
- 27 kwietnia, godz. 19.00 Scena Kameralna, "Rodzeństwo" Thomasa Bernharda w reżyserii Artura Urbańskiego
Rodzeństwo Thomasa Bernharda to rzecz o miłości. Niezwykle trudnej, zakleszczającej bohaterów utworu w bolesnym uścisku żalu, poczucia krzywdy, momentami nawet gniewu i nienawiści. Mimo cierpienia, jakie im to sprawia, protagoniści Bernharda lgną do siebie, chcą trzymać się razem, tworzyć rodzinę. Łatwo poddać się wrażeniu, iż czerpią rodzaj perwersyjnej przyjemności z tego, że z egoistycznych pobudek nawzajem męczą się, zmuszają do wyrzeczeń, rozmyślnie ranią. Jest w tym też na pewno spora dawka masochistycznej rozkoszy, gdy patrzą na siebie jak na ofiarę pozostałych krewnych. Dobrze jednak myśleć o tej niełatwej relacji trojga ludzi nieco inaczej. Ujrzeć ją jako akt nadzwyczajnego poświęcenia, desperackiego pragnienia podtrzymania więzi, która wprawdzie jest destrukcyjna, lecz także coś przy tym buduje. Nie przypadkiem postaci Bernharda, wzorowane na wybitnym austriackim filozofie Ludwigu Wittgensteinie i jego siostrach, wciąż, mimo wszystko, ze sobą są. By dręczyć się, wzajemnie obrażać, poniżać, ale też kochać. Strasznie – w każdym tego słowa znaczeniu.