Zajezdnia Chocianowice w przebudowie. Tramwaje wrócą na swoje trasy jeszcze w kwietniu [ZDJĘCIA]

Po przebudowie zajezdni Chocianowice Łódź zyska nowoczesne centrum obsługi tramwajów, a po remoncie trafi do niej 30 nowoczesnych pojazdów Moderus Gamma. W kwietniu częściowo otwarty zostanie wjazd do zajezdni dla tramwajów codziennej obsługi liniowej miasta.

Zajezdnia Chocianowice w przebudowie
Zajezdnia Chocianowice w przebudowie. Tramwaje wrócą na swoje trasy jeszcze w kwietniu
20 zdjęć
Zajezdnia Chocianowice w przebudowie
Zajezdnia Chocianowice w przebudowie
Zajezdnia Chocianowice w przebudowie
Zajezdnia Chocianowice w przebudowie
Zajezdnia Chocianowice w przebudowie
ZOBACZ
ZDJĘCIA (20)

Na placu budowy nieprzerwanie wykonywane są dwa rodzaje robót. Pierwsze to oczywiście torowe – tu uwaga wykonawcy skupia się przede wszystkim na układzie nowych torowisk i rozjazdów wokół nowego budynku zajezdni. W przypadku prac budowlanych w głównym budynku montowane jest zadaszenie, trwają również roboty żelbetowe na głównej konstrukcji nowej hali. W budynku administracyjnym za kilka dni rozpoczną się prace przy przebudowie i odnowie zabytkowych wnętrz. Wykonawca potwierdza, że w kwietniu częściowo otwarty zostanie wjazd do zajezdni dla tramwajów codziennej obsługi liniowej miasta.

Tramwaje MPK Łódź wrócą na swoje trasy

Dzięki wznowieniu obsługi przez zajezdnię Chocianowice tramwaje znów pojadą swoimi trasami. Wraz z powrotem tramwajów do zajezdni możliwe będzie uruchomienie kolejnych linii tramwajowych. Na swoje trasy wrócą linie 4 i 17. „Czwórka” znów połączy Radogoszcz z Dąbrową, przejeżdżając przez dworzec Łódź Fabryczna i al. Śmigłego-Rydza, a „siedemnastka” pojedzie z ul. Telefonicznej przez ul. Legionów i al. Politechniki na Chocianowice. Dzięki temu zyskamy więcej kursów w wielu częściach miasta i nowe bezpośrednie połączenia, które ułatwią podróżowanie po Łodzi.

Jak się zmieni zajezdnia Chocianowice?

W ramach inwestycji odnowiona zostanie elewacja budynku, która odzyska pierwotna formę i architektoniczne detale. Pojawiają się stylizowane bramy wjazdowe i nowa stolarka okienna, a wnętrze hali będzie wzbogacone szeregiem wyeksponowanych dźwigarów z drewna. Zakres prac obejmuje również wymianę torowisk i sieci trakcyjnej, przebudowę układu zasilania wraz ze stacją transformatorową, remont istniejącej remizy tramwajowej oraz budowę nowej, dwutorowej część hali do obsługi taboru i budynku portierni. Na terenie zajezdni pojawi się nowy układ drogowy i oświetlenie, a nowy układ torowy umożliwi manewrowanie wagonami bez konieczności wyjeżdżania nimi poza teren zajezdni.

Koszt inwestycji to ponad 136 mln zł. Prace są częściowo finansowane ze środków UE.


Projekt pn. "Kompleksowy program integracji sieci niskoemisyjnego transportu publicznego w metropolii łódzkiej  wraz z zakupem taboru do obsługi trasy W-Z oraz innych linii komunikacyjnych i modernizacją zajezdni tramwajowych w Łodzi" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-0047/16-00 zawartej w dniu 15 grudnia 2017 roku.

Projekt współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

ZOBACZ TAKŻE