Znamy termin otwarcia Nowej Sukcesji. Będzie tu jedno z największych centrów rozrywki w Europie

Przesunął się termin otwarcia Nowej Sukcesji – centrum rozrywkowo-handlowo-usługowego, które ma powstać w gmachu po galerii handlowej Sukcesja. Początkowo jego otwarcie planowano pod koniec 2023 r., teraz nowy właściciel podał, że będzie to pierwsza połowa 2024 r.

Sukcesja z lotu ptaka
W Nowej Sukcesji powstanie jedno z największych centrów rozrywki w Europie

Nowa Sukcesja ma być zupełnie świeżym konceptem na łódzkim rynku, głównie za sprawą olbrzymiej strefy rozrywki dostarczającej zabawy zarówno najmłodszym, jak i nieco starszym dzieciom, nastolatkom i młodzieży.  Ma ona zająć cały najniższy poziom Nowej Sukcesji i oferować m.in. plac zabaw z grami interaktywnymi, zainscenizowany sklep, szpital i remizę strażacką, w których dzieciaki będą mogły wcielać się w różne role, salki do obchodów urodzin, park trampolin, a także ściankę wspinaczkową. Dla nastolatków przewidziano salę do laserowego paintballa oraz strefę z automatami do gier elektronicznych. Przewiduje się również tor gokartowy, który ma dostarczać nie tylko zabawy z jazdy tymi pojazdami, lecz służyć też edukacji na temat zachowania na drodze i zasad ruchu drogowego. Powstać ma również sztuczne lodowisko do gry w curling oraz pole do minigolfa – aktywności ponadpokoleniowych, dla całych rodzin.

Wszystko to zostanie skumulowane na najniższym poziomie budynku, na powierzchni 22 tys. mkw. tworząc wraz ze wciąż działającym w gmachu po Sukcesji kinem Helios, kręgielnią i klubem fitness jedno z największych centrów rozrywki w Europie. 

Sklepy też będą

Handel i usługi nie zostaną zepchnięte na boczny tor – im przeznaczone są całe dwa piętra Nowej Sukcesji. Na poziomie parteru i kondygnacji powyżej ma funkcjonować ok. 100 sklepów i punktów usługowych oraz powiększona strefa restauracyjna (tzw. food court). Jak zapowiadają nowi właściciele, do dawnej Sukcesji powróci sporo najemców, którzy byli  obecni tam już wcześniej, ale pojawi się też wiele nowych marek przyciągających klientów. Rozmowy na temat wynajmu powierzchni handlowych już się toczą, podpisywane są już pierwsze umowy, a jednocześnie trwa już rearanżacja wnętrz zmienianych pod kątem potrzeb przyszłych gospodarzy. 

Całe wnętrze olbrzymiego budynku ma tonąć w zieleni, a jego wystrój ma nawiązywać do fabrycznej historii Łodzi.

Fiasko i nowa nadzieja

Centrum handlowe Sukcesja otwarto w 2015 r., a zamknięto latem 2020 r. po ogłoszeniu upadłości właściciela, zadłużonej firmy Fabryka Biznesu. Zarząd nad Sukcesją przejął syndyk, który podjął decyzję o sprzedaży budynku w celu pokrycia wierzytelności upadłej spółki. Doszło do tego dopiero na szóstym przetargu, po znacznym obniżeniu ceny centrum wynoszącej początkowo 126 mln zł. W marcu 2022 r., po pięciu przetargach, do których nikt nie stanął, o zakup Sukcesji ubiegały się trzy podmioty. Najwyższą cenę 79,5 mln zł zaoferowała spółka Amush Investment Group należąca do biznesmena tureckiego pochodzenia Sabri Bekdasa. Umowę sprzedaży podpisano pod koniec lipca 2022 r., a nowy właściciel od razu zadeklarował chęć ponownego ożywienia obiektu, ale w nowej formule, z dominującą funkcją rozrywkową.

SONDA

Czy lubisz spędzać czas w centrach rozrywki?

ZOBACZ TAKŻE