Już jako gimnazjalista Bartek Rosiak odkrył w sobie talent do przekazywania wiedzy. – Zaczęło się od chemii. Kiedy wytłumaczyłem coś koledze, wieść się rozeszła. Okazało się, że potrafię uczyć – wspomina.
Choć od początku wiedział, że chce być nauczycielem, droga do spełnienia tego marzenia nie była łatwa. W wieku 7 lat stracił mamę i wychowywał się w pieczy zastępczej pod opieką babci. Ta trudna sytuacja zmusiła go do błyskawicznego wejścia w dorosłość.
Zdolny uczeń – świetny student
Z determinacją i dzięki wsparciu programu „Zdolny uczeń – świetny student” Bartek zrealizował studia w przyspieszonym tempie. Licencjat z filologii polskiej na Uniwersytecie Łódzkim zdobył już po dwóch latach, równolegle prowadząc badania naukowe m.in. z zakresu dydaktyki języka i analizy nowej matury. Współpracował z trzema zakładami naukowymi, a jego wyniki sprawiły, że jeszcze jako student planował doktorat z językoznawstwa. Już w wieku 21 lat został nauczycielem języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 182 w Łodzi, gdzie prowadzi autorski program nauczania – bez użycia podręczników, oparty na dialogu i samodzielnym myśleniu uczniów.
Kariera naukowa
Obecnie Bartek jest doktorantem językoznawstwa w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, gdzie pod opieką prof. Joanny Satoły-Staśkowiak prowadzi badania nad rozwojem nauczania o języku i zgłębia zagadnienia języków romańskich, ze szczególnym uwzględnieniem włoskiego, któremu chciałby poświęcić karierę naukową. Gdyby jednak nie jego promotorka, nigdy nie otworzyłby się na inną dziedzinę badań niż polonistyka.
– Zawdzięczam jej o wiele więcej niż przyszły doktorat. To prof. Satoła dała mi odwagę i wyważenie naukowca, ale i z mojej wrażliwości uczyniła atut – podkreśla z wdzięcznością Bartek.
>>Dalsza część tekstu znajduje się poniżej<<
