Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji

Decyzja w sprawie przyszłości przystanku kolejowego Łódź Retkinia jeszcze nie zapadła — zapewnia PKP PLK. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że wyburzenia popularnej i niedawno wybudowanej stacji chce spółka Centralny Port Komunikacyjny. Zburzenie, a później odbudowanie przystanku ma być koniecznie ze względu na budowę łódzkiej linii kolei dużych prędkości. Trwają rozmowy, czy takie rozwiązanie jest konieczne.

Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji, mat. PKP PLK
4 фото
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (4)

Informacja o wyburzeniu wybudowanego zaledwie dwa lata temu przystanku oburzyła nie tylko mieszkańców, ale także radnych i łódzkich polityków. Nic dziwnego. Inwestycja kosztowała kilkadziesiąt milionów złotych. Dodatkowo stacja na jednym z największych łódzkich osiedli stała się bardzo popularna wśród łodzian, którzy korzystają z Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Teraz miałaby zostać zrównana z ziemią, a później odbudowana.  - Z uwagi na konieczność zapewnienia połączenia z nowo budowanym odcinkiem Kolei Dużych Prędkości i istniejącą linią nr 14, zachodzi konieczność przebudowy istniejącej stacji Łódź Retkinia i kładki dla pieszych — wyjaśniał w rozmowie z ŁÓDŹ.pl rzecznik prasowy CPK Konrad Majszyk. Czy jednak rzeczywiście konieczne będzie całkowite wyburzenie przystanku? Tego jeszcze nie wiadomo — odpowiadają PKP PLK, które są właścicielem infrastruktury.

Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły

Jak czytamy w oświadczeniu, które do mediów wysłały Polskie Linie Kolejowe, w sprawie przystanku cały czas trwają uzgodnienia. Rzecznik prasowy PLK Karol Jakubowski nie pisze jednak wprost, czy wyburzenie będzie konieczne. – Należy podkreślić, że rozwiązania proponowane przez PLK pozwalają usprawnić prowadzenie ruchu kolejowego, jednocześnie ograniczając ingerencję w infrastrukturę przystanku Łódź Retkinia, zarówno na etapie jego przebudowy, jak i późniejszej eksploatacji — pisze w oświadczeniu rzecznik PLK. Zwraca jednocześnie uwagę, że kiedy podejmowano decyzję o budowie przystanku na Retkini, 7 lat temu, projekt budowy kolei dużych prędkości był „zawieszony”. Nie było więc jeszcze wiadomo czy i w jakim kształcie linia KDP powstanie. To właśnie dlatego zapadła decyzja o budowie stacji.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ