Biokomponenty to w paliwie nic nowego. Używane są od dawna, także w Polsce, jednak do tej pory w popularnej „dziewięćdziesiątce piątce” nie było ich więcej niż 5%. Teraz, zgodnie z unijnymi regulacjami, bioskładniki będą stanowiły 10% jej objętości. Stąd właśnie nazwa nowej benzyny – „E10”. Na szczęście dla większości kierowców to żadna zmiana. Gros silników samochodowych jest dostosowana do takiego paliwa. Problemów nie powinni mieć właściciele aut wyprodukowanych po 1 stycznia 2010 r. Gorzej, jeśli mamy starszy model – wówczas trzeba będzie przerzucić się na paliwo 98-oktanowe, czyli droższe. Ta benzyna swoich parametrów nie zmieni i dalej będzie zawierać 5% bioetanoli.
Nowe paliwo na stacjach. Nie wszystkie auta będzie można nimi zatankować [SZCZEGÓŁY]
Od nowego roku wchodzą w życie ważne zmiany dla kierowców. Ze stacji zniknie benzyna 95 oznaczana symbolem E5. W zamian pojawi się benzyna E10. Oznacza to, że będzie w niej więcej biokomponentów. Niestety nie wszystkie samochody będzie można tankować nowym paliwem. Część kierowców będzie musiała przerzucić się na droższą benzynę 98.