Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią idą już pełną parą. Centralny Port Komunikacyjny, czyli spółka, która zajmuje się budową sieci KDP w Polce, ogłosiła pierwsze przetargi, a prace budowlane (m.in. przy wzmacnianiu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury) mają zacząć się jeszcze w tym roku. Tunel połączy dworzec Łódź — Fabryczna z Retkinią. Dzięki niemu szybkie pociągi będą mogły z Fabrycznej pojechać w kierunku Sieradza, czy Wrocławia. Inaczej niż w przypadku tunelu dla kolei tradycyjnej, w tym dla KDP nie zaplanowano żadnych dodatkowych przystanków. To jednak nie oznacza, że tunel nie będzie widoczny na powierzchni. Przy jego budowie powstanie 11 tak zwanych “obiektów szlakowych”.
Tunel KDP zmieni krajobraz Łodzi. Zobacz, gdzie powstaną nowe budynki [WIZUALIZACJE]
Budowa drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki. Chodzi o obiekty techniczne, które pomogą obsługiwać KDP. Tak zwane “obiekty szlakowe” pojawią się między innymi przy Atlas Arenie, w pobliżu ulic Sienkiewicza, Gdańskiej, Żeligowskiego, czy Andrzeja. Do czego będą służyć?