Tunel średnicowy pod Łodzią. Faustyna drąży trzeci tunel [ZDJĘCIA]

Mniejsza maszyna – TBM „Faustyna” – rozpoczęła drążenie trzeciego jednotorowego tunelu z komory startowej przy ul. Żniwnej do przystanku Łódź Koziny. Aglomeracja łódzka zyska nowe połączenia dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne oraz lepszą komunikację w mieście.

Tunel średnicowy pod Łodzią
Tunel średnicowy pod Łodzią
26 фотоs
Tunel średnicowy pod Łodzią
Tunel średnicowy pod Łodzią
Tunel średnicowy pod Łodzią
Tunel średnicowy pod Łodzią
Tunel średnicowy pod Łodzią
ДИВІТЬСЯ
ФОТО (26)

TBM „Faustyna” wystartowała z komory technologicznej przy ul. Żniwnej w kierunku przystanku Łódź Koziny. Na odcinku o długości ok. 750 m powstanie trzeci z czterech jednotorowych tuneli o średnicy 8,5 m, który połączy dwutorowy tunel główny w kierunku Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec.

Po wybudowaniu drugiego tunelu maszyna TBM została podzielona na części i przeniesiona nad z torami z ul. Skarpowej do komory przy ul. Żniwnej. Na kolejnym etapie poszczególne człony o łącznej długości 110 m i ciężarze ponad 1,3 tys. ton przeszły konserwację i wymianę zużytych elementów, m.in. części skrawających. Następnie podłączono niezbędne elementy. Sprawne ukończenie operacji pozwoliło na start maszyny. 

Mniejsza tarcza TBM wybudowała do tej pory dwa tunele jednotorowe: od komory od ul. Długosza pod al. Włókniarzy do ul. Stolarskiej (o długości 680 m) oraz z komory odgałęźnej przy ul. Stolarskiej przez przystanek Łódź Koziny do ul. Skarpowej (o długości ok. 852 m). Maszyna wybuduje jeszcze jedną nitkę o długości 696 m z przystanku Łódź Koziny do komory przy al. Unii Lubelskiej.

ДИВІТЬСЯ ТАКОЖ