Atlas Arena na ustach wszystkich. Potencjał mediowy hali wynosi 74 mln złotych

Blisko 120 wzmianek dziennie i 43 tys. rocznie w kontekście największych koncertów i wydarzeń sportowych. W 2022 roku marka Atlas Areny była na ustach wszystkich. To promocja warta ponad 74 mln zł.

– W Atlas Arenie miało miejsce 100 wydarzeń, a jeśli dodamy do tego montaże, okazuje się, że niemal przez pół roku obiekt był zajęty. Odwiedziło nas 600 tys. osób. To frekwencyjny rekord, który świadczy o ogromnym potencjale marketingowym i biznesowym hali. Funkcjonowanie takich obiektów jak Atlas Arena zwiększa atrakcyjność turystyczną miasta, stając się jednym z jego głównych wyróżników – mówi Maciej Łaski, wiceprezes Miejskiej Areny Kultury i Sportu, spółki zarządzającej Atlas Areną.

Rok 2022 rekordowy pod względem frekwencji, imprez i ich natężenia. Badanie wykonane przez firmę Pentagon Research z Wrocławia, która specjalizuje się w szacowaniu efektywności sponsoringu, wyceniło wartość marki Atlas Arena w 2022 roku na 18,8 mln zł, a potencjał mediowy hali na 74 mln zł. Wartości te wskazano na podstawie ekspozycji marki.

118 wzmianek w mediach dziennie

– Obecność łódzkiej hali w przestrzeni medialnej miała miejsce przez cały 2022 rok. Łącznie odnotowaliśmy 43 160 wystąpień logotypów lub nazw marek dotyczących wydarzeń, jakie odbywały się w Atlas Arenie. Uśredniając to ok. 118 wzmianek dziennie – deklaruje Adam Pawlukiewicz.

Duży udział w kwocie 74 mln zł miały imprezy transmitowane przez telewizję. Wśród nich znalazły się m.in. wszystkie mecze Reprezentacji Polski rozgrywane w Łodzi w ramach Mistrzostw Świata w piłce siatkowej kobiet, ale też transmitowane w systemie PPV Gale MMA, Międzynarodowy Mityng Lekkoatletyczny Orlen CUP czy niepowtarzalny koncert Charytatywny „Razem z Ukrainą”, który w niespełna 10 dni wypracował wartość 11,5 mln zł. Dużym zainteresowaniem mediów cieszyły się też koncerty zespołów KISS, The Cure czy 2Cellos.

Atlas Arena w liczbach

  • 100 – liczba wydarzeń, które odbyły się w 2022 roku w Atlas Arenie
  • 118 – średnia liczba informacji ukazujących się dziennie o Atlas Arenie
  • 43 160 – roczna liczba ekspozycji w mediach dotyczących wydarzeń w Atlas Arenie
  • 600 000 – tyle osób odwiedziło w 2022 roku Atlas Arenę
  • 18 800 000 – wartość marki Atlas Arena w 2022 roku
  • 74 000 000 – wartość potencjału mediowego Atlas Areny w 2022 roku

ZOBACZ TAKŻE