Coraz więcej turystów wybiera Łódź. Co ich przyciąga?

Coraz więcej turystów wybiera Łódź. Orientarium odwiedziło już 810 000 osób, w Light Move Festival uczestniczyło ok. 870 000 gości, obłożenie hoteli średnio wzrosło do 70 procent, a prawie 300 tys. osób szukało na stronie lodz.travel informacji, co zwiedzić w Łodzi i gdzie spróbować lokalnej kuchni.

fot. ŁÓDŹ.PL
Coraz więcej turystów wybiera Łódź
10 zdjęć
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
ZOBACZ
ZDJĘCIA (10)

Na ten sezon letni branża turystyczna czekała z utęsknieniem – pierwszy sezon bez restrykcji dał możliwość większej swobody w podróżowaniu, pomogło także wydłużenie terminu ważności Bonu Turystycznego. Dane zebrane w okresie lipiec-wrzesień 2022 napawają dużym optymizmem.

Ostatnie lata były okresem wzmożonej pracy nad atrakcyjnością turystyczną miasta – podkreśla Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi. – Otworzyliśmy Orientarium Zoo Łódź, które z miejsca stało się jednym z najliczniej odwiedzanych atrakcji turystycznych. Miasto zdobyło nagrody i wyróżnienia, takie jak ‘Polska Marka Turystyczna’, miejsce na liście „Best of The World 2022” National Geographic.

Od lipca do września 2022 roku Informację Turystyczną przy ulicy Piotrkowskiej 28 odwiedziło niemal 35 000 osób – to prawie 45-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okres w poprzednim roku i 60-procentowy w porównaniu do roku 2019. To absolutny rekord frekwencyjny od rozpoczęcia jej działalności w styczniu 2018 roku.

Orientarium Zoo Łódź przyciąga turystów

Z kolei Orientarium Zoo Łódź odwiedziło 810 000 ludzi. Według zebranych danych, połowa odwiedzających była spoza województwa łódzkiego, a z miesiąca na miesiąc zwiększał się odsetek turystów zza granicy.

– Coraz większą liczbę turystów odwiedzających Łódź widać również po obłożeniu hoteli – w te wakacje przyjęliśmy niemal 40% więcej turystów niż w poprzednim roku, przy średniej cenie noclegu 253 zł – dodaje Adam Pustelnik. – Obłożenie hoteli w tym czasie wyniosło 66%, gdy w analogicznym okresie w latach 2019 i 2021 oscylowało na poziomie 50%. Jest popyt na Łódź, na który odpowiadają nowe inwestycje, jak chociażby niedawno otwarte hotele Loom oraz Hampton by Hilton.

– Większe zainteresowanie Łodzią widzimy także po ruchu na naszej stronie internetowej www.lodz.travel. 267 000 osób szukało informacji o tym, co warto zwiedzić w Łodzi, gdzie spróbować lokalnej kuchni, co czeka nas na Light Move Festival czy poszukiwało informacji o eventach odbywających się w mieście latem. To niemal 50% więcej niż w analogicznym okresie w 2021 roku. Coraz większą popularnością cieszą się Letnie Spacery, które organizujemy we współpracy z łódzkimi przewodnikami – w tym roku tajemnice Łodzi odkrywało z nami łącznie prawie 1200 osób, o 30% więcej niż w rok ubiegłym – dodaje Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

ZOBACZ TAKŻE