Domowe SPA na chłodne wieczory. Jak zadbać o ciało zimą?

Nie musisz wyjeżdżać do luksusowych hoteli i odwiedzać drogich salonów odnowy biologicznej, aby skorzystać z zabiegów, które poprawią Ci samopoczucie. SPA możesz stworzyć w zaciszu własnego domu, chłodne jesienne wieczory nadają się do tego znakomicie. Poniżej podpowiadamy, jak to zrobić.

fot. Envato Elements
Jak zadbać o ciało zimą?
4 zdjęcia
fot. Envato Elements
fot. Envato Elements
fot. Envato Elements
fot. Envato Elements
ZOBACZ
ZDJĘCIA (4)

Zadbaj o nastrój

Miejscem, w którym stworzysz relaksującą przestrzeń, będzie w tym przypadku łazienka. Najlepsza byłaby taka wyposażona w wannę, jeśli jednak posiadasz kabinę prysznicową, możesz zastąpić odprężającą kąpiel dłuższym natryskiem. Potrzebny będzie duży, miękki ręcznik, szlafrok i kilka kosmetyków, które zapewne stoją na Twojej półce lub możesz wykonać je samodzielnie. Miły nastrój osiągniesz np. poprzez oświetlenie pomieszczenia pachnącymi świeczkami. Dzięki temu będzie Ci łatwiej wyciszyć się i zrelaksować.

Zacznij od peelingu

Swoją odnowę zacznij od peelingu. To doskonały sposób na usunięcie martwego naskórka. Kosmetyk ten możesz zrobić samodzielnie. Zmieszaj połowę szklanki soli morskiej lub grubego cukru z kilkoma łyżkami oliwy lub oleju kokosowego.

Taką miksturę rozprowadź na wilgotnym ciele i delikatnie wmasuj. Zacznij od stóp i poruszaj się okrężnymi ruchami w górę. Masuj łydki, uda, pośladki, brzuch, ręce, plecy i klatkę piersiową. Kolejność, w jakiej wykonujesz masaż ciała, jest bardzo ważna, gdyż wpływa na pobudzenie krążenia krwi i limfy. Peeling zakończ prysznicem, spłukując całe ciało pod bieżącą wodą.

Odprężająca kąpiel

Kolejnym elementem domowego SPA niech będzie odprężającą kąpiel. Do wanny wlej ciepłą wodę (optymalna temperatura to ok. 30 st. C), a następnie wzbogać ją solą, naparem z ziół, oliwką, olejkiem lub ulubionym płynem. Po kąpieli, która powinna trwać nie dłużej niż 30 minut, skóra będzie miękka, gładka i dobrze nawilżona.

Teraz trzeba ją natłuścić i odżywić. Dobrym rozwiązaniem będzie wklepanie w nią balsamu, kremu, masła do ciała lub oleju brzoskwiniowego bądź migdałowego. Wspaniale sprawdzi się także zwykła oliwa lub olej z pestek winogron. Wystarczy, że wmasujesz preparat w wilgotną skórę i zostawisz do wchłonięcia.

Pamiętaj o skórze twarzy

Aby zadbać o cerę, w pierwszej kolejności oczyść skórę za pomocą peelingu. Jeśli nie posiadasz takiego kosmetyku przeznaczonego do skóry twarzy, świetnie sprawdzi się ten domowej roboty: 3 łyżki płatków owsianych zalej kilkoma łyżkami letniej wody i poczekaj kilka minut, aby zmiękły.

Powstałą masą delikatnie pocieraj skórę przez ok. 3 minuty. Następnie zmyj twarz letnią wodą. Na tak przygotowaną cerę nałóż maseczkę. Ją także możesz zrobić samodzielnie z 2 łyżek miodu, 2 łyżek oliwy z oliwek i ½ kubka jogurtu naturalnego. Składniki dokładnie wymieszaj na jednolitą masę i nałóż na skórę na ok. 15 minut, a następnie zmyj letnią wodą. Alternatywą może być maseczka wykonana z 3 łyżek twarogu zmieszanego z łyżką miodu. Domowy kosmetyk odżywi i uelastyczni skórę. Ten etap pielęgnacji zakończ wklepaniem w cerę ulubionego kremu.

Relaks to podstawa

Ważnym elementem seansu SPA jest relaks. Po kąpieli owiń się ręcznikiem lub włóż szlafrok i połóż się wygodnie. Staraj się odprężyć i nie myśleć o niczym – pomóc w tym może Ci muzyka relaksacyjna. Dobrze będzie też wypić ziołową, rozgrzewającą herbatkę lub sok i poczytać książkę. Pamiętaj: to czas dla Ciebie!

ZOBACZ TAKŻE