Kolejne autobusy elektryczne przyjadą do Łodzi! To bezemisyjne Urbino 18 electric

W środę, 23 listopada, miasto podpisało umowę z firmą Solaris na dostawę ośmiu elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą ładowania. Bezemisyjne Urbino 18 electric wyjadą na ulice w 2023 r. To pierwszy kontrakt na autobusy elektryczne realizowany dla Łodzi przez producenta z Bolechowa. Wartość kontraktu wynosi prawie 32 mln zł brutto. 

Urbino 18 electric
Nowe bezemisyjne Urbino 18 electric wyjadą na ulice Łodzi w 2023 r., fot. mat.pras.
5 zdjęć
Urbino 18 electric
Urbino 18 electric
Urbino 18 electric
Urbino 18 electric
Urbino 18 electric
ZOBACZ
ZDJĘCIA (5)

Łódź stawia zdecydowane kroki na drodze ku elektromobilności. Zamówione przez miasto osiem modeli Solaris Urbino 18 electric to autobusy ciche i całkowicie bezemisyjne. Dzięki odpowiedniej konfiguracji baterii i infrastruktury ładowania operacyjność Urbino electric może wynosić nawet 24 godziny na dobę. Autobusy pojawią się na ulicach Łodzi w drugiej połowie 2023 r.

– Dzisiejsze podpisanie kontraktu na 8 nowoczesnych autobusów elektrycznych to dla nas bardzo ważne wydarzenie. Cieszymy się, że Łódź staje się kolejnym miastem na mapie użytkowników zeroemisyjnych Solarisów. Jesteśmy też dumni, że możemy wspierać miasto w realizacji tak ambitnych projektów. Intensywne działania związane z elektryfikacją komunikacji miejskiej w Łodzi mogą być świetnym przykładem dla wielu europejskich miast – podkreśla Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży w firmie Solaris.

– To świetna wiadomość dla łódzkiej floty autobusów, która wzbogaci się o kolejne elektryki. Dziś podpisujemy umowę na zakup pierwszych przegubowych elektrycznych autobusów z firmą Solaris. Bardzo się cieszę, i jestem przekonany, że to początek długofalowej współpracy – powiedział Adam Pustelnik, pierwszy wiceprezydent Łodzi. 

Czym się wyróżniają Urbino 18 electric?

Zamówione elektrobusy będą zasilane nowoczesnymi bateriami High Energy o łącznej pojemności nominalnej ponad 400 kWh. Magazyny energii będą mogły być ładowane zarówno poprzez wtyczkę plug-in, umieszczoną w przedniej masce autobusu, jak i pantograf, opuszczany z ładowarki do specjalnych szyn zamontowanych na dachu pojazdu. Płynną jazdę osiemnastometrowych e-busów zapewni elektryczny centralny silnik trakcyjny.

W komfortowych wnętrzach Urbino 18 electric, zaopatrzonych w pełni zautomatyzowaną klimatyzację, zmieści się co najmniej 110 osób, z czego 35 pasażerów na miejscach siedzących. W autobusach znajdą się także liczne udogodnienia i nowoczesne rozwiązania, jak np. elektroniczny system biletowy, umożliwiający płatność za przejazd za pomocą karty płatniczej, automat do zakupu biletów czy system informacji pasażerskiej z funkcją autoadaptacji, który pozwala na przystosowanie poziomu głośności emitowanych komunikatów wygłaszanych wewnątrz pojazdu do głośności tła. 

W trosce o optymalne wykorzystanie możliwości elektrycznej floty wraz z pojazdami dostarczone zostanie również autorskie wsparcie zdalnej diagnostyki autobusów w postaci nowoczesnego systemu eSConnect. Dzięki informacjom o stanie naładowania akumulatorów wraz z danymi o przewidywanym zasięgu autobusu czy chwilowego i całkowitego zużycia energii elektrycznej, przewoźnik może optymalizować działanie swojej floty. eSConnect pozwala więc zwiększyć dostępność pojazdów, ograniczyć czas przestoju autobusów i uniknąć niepotrzebnych powrotów do zajezdni. 

ZOBACZ TAKŻE