Łódź Design Festival 2023. Motyw tegorocznej edycji to „Future Perfect” [SZCZEGÓŁY]

Czy zamiast przepowiadać przyszłość możemy ją wspólnie zaprojektować i jak nasze wyobrażenia o przyszłości zmieniają teraźniejszość? – to pytania, które postawimy sobie podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival odbywającej się w dniach 18-28 maja.

Łódź Design Festival 2023. Motyw tegorocznej edycji to „Future Perfect”
Łódź Design Festival 2023. Motyw tegorocznej edycji to „Future Perfect”

Łódź Design Festival to wyjątkowe wydarzenie, które skupia wokół siebie rodzimych projektantów i producentów związanych z branżą kreatywną, jak i wszystkich miłośników dobrego designu. Organizowane od 2007 roku stanowi forum wymiany doświadczeń dla projektantów i firm, a za cel stawia sobie odkrywanie i promocję młodych talentów oraz prezentację kierunków rozwoju projektowania.

– Nie ma chyba nikogo, kto nie zastanawia się nad tym, jak będzie wyglądała przyszłość. Żyjemy w czasie pełnym niepewności, a jednocześnie coraz to nowszych możliwości i niezmierzonych szans. Dzięki postępowi technologicznemu i naukowemu mamy nadzieję na lepsze jutro – wierzymy, że w niedalekiej perspektywie znajdziemy skuteczne rozwiązania dla globalnych problemów, jak zmiany klimatu czy konflikty społeczne – mówi Michał Piernikowski, dyrektor festiwalu.

Tematyka wystaw głównych festiwalu Łódź Design Festival

Wystawy główne będą oscylować wokół tematyki przewodniej i zostaną poświęcone naszym wyobrażeniom o życiu w przyszłości. „Przyszłość tu jest” to pierwsza z wystaw pokazująca, jak nasze wyobrażenia o przyszłości wpływają na projektowanie rozwiązań, z których korzystamy współcześnie. Z kolei drugi projekt jest poświęcony naszym wyobrażeniom o tworzeniu miasta doskonałego – to refleksja o zmianach, jakie zachodzą we współczesnych metropoliach. Jakie będą miasta idealne – miasto ogród, smartcity czy może miasto 15-minutowe?

„Miejskie szlajanki” – nowy sezon podcastu „Różne Reczy”

Miasto jest także głównym tematem nowego sezonu podcastu „Różne Rzeczy”, który od lat jest realizowany w ramach Łódź Design Festival. Tym razem przestrzeń audialną przejmuje Dawid Furkot, z zawodu i wykształcenia fotograf, współautor festiwalowych fotorelacji, a także pasjonat i baczny obserwator miejskiego życia. Dawid w ramach cyklu – Miejskie szlajanki" zabierze słuchaczy na spacer w towarzystwie dziennikarzy, architektów, aktywistów. Zgodnie z jego ukochaną maksymą – eksperyment jest naszym obowiązkiem – przez kolejne 10 odcinków będzie przyglądać się miastu z różnych perspektyw, poszukując mądrości w bogactwie doświadczeń swych rozmówców.

Nowa identyfikacja wizualna – nowa strona www o layouty

To jednak nie wszystkie nowości, jakie niesie za sobą tegoroczna edycja festiwalu. Już 13 lutego będziemy mogli zapoznać się z zupełnie nową stroną internetową Łódź Design Festival. Punktem wyjścia do zmiany identyfikacji wizualnej – nowej strony internetowej i layoutów - były wspólne działania zmierzające do określenia charakteru wizualnego wydarzenia.

Więcej informacji znajdziesz na stronie lodzdesign.com.

ZOBACZ TAKŻE