Intercity to coraz częściej wybierany przez łodzian przewoźnik. Pociągami największej polskiej spółki pasażerskiej możemy z Łodzi pojechać m.in. do Warszawy, Trójmiasta, Wrocławia, czy Katowic. Niestety coraz częściej pasażerowie muszą liczyć się z opóźnieniami. Tak było choćby w czasie ostatniego ataku zimy, kiedy wiele pociągów, przez warunki pogodowe, miało problemy z dojazdem na czas. Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w trzecim kwartale tego roku, co trzeci pociąg Intercity się spóźnił. Teraz każde opóźnienie będzie można sprawdzić za pomocą aplikacji. Co równie ważne, pokaże nam ona opóźnienie w czasie rzeczywistym i wskaże, gdzie dokładnie nasz pociąg się znajduje.
Bez kolejek
Informacja o opóźnieniach to jednak nie wszystko. - W nowej wersji (aplikacji — przyp. red.), która dostępna jest od 1 grudnia [...] można sprawdzić, z jakiego toru i peronu odjeżdża pociąg i dowiedzieć się o ewentualnych opóźnieniach. Zmieni się także podgląd trasy. W trakcie jazdy na bilecie będą wyszarzane stacje, które pociąg już minął — wyjaśnia PKP na swoich stronach. Oczywiście w aplikacji cały czas dostępna jest funkcja zakupu biletu. Dzięki niej nie musimy stać w kolejkach do kas, które coraz częściej ustawiają się np. na stacji Łódź Fabryczna. Wystarczy, że znajdziemy odpowiednie połączenie i zapłacimy online. Oczywiście takiego elektronicznego biletu nie trzeba drukować. Wystarczy pokazać konduktorowi odpowiedni kod.