Zmiany wprowadzane na skrzyżowaniu były realizacją wniosku łodzian z Budżetu Obywatelskiego. Budowa dodatkowego pasa ruchu wiązała się z przebudową sygnalizacji świetlnej, a to wymusiło duże utrudnienia w ruchu. Odczuwalne one były zwłaszczana na al. Włókniarzy. Termin prac uzależniony był od otwarcia ul. Kasprzaka, pod którą PKP drążyło tunel średnicowy. Niemożliwe było zamknięcie dwóch sąsiednich ulic w jednym czasie. Stąd tak późna realizacja zadania.
Jak zmieniło się skrzyżowanie Włókniarzy - Drewnowska?
Prace na Drewnowskiej zaczęły się 14 listopada. W piątek (2 grudnia), kilka dni po planowanym zakończeniu inwestycji, zmodernizowane skrzyżowanie zostało otwarte. Ponownie dostępny jest przejazd we wszystkich kierunkach, działa też sygnalizacja świetlna. Ponadto, zgodnie z wnioskiem mieszkańców, na ul. Drewnowskiej w kierunku Mani, wybudowany został dodatkowy pas ruchu.
Łącznie są tu teraz trzy pasy:
- skrajny lewy do skrętu w kierunku dworca Kaliskiego,
- środkowy do jazdy na wprost
- oraz trzeci do skrętu w prawo w stronę Żubardzia.
Wprowadzony został także sygnalizator warunkowego skrętu w prawo, aby jeszcze bardziej upłynnić przejazd. Ponadto w obrębie skrzyżowania wyremontowane zostały chodniki, które wyposażono w elementy ułatwiające poruszanie się osobom niewidomym oraz droga rowerowa, która została wykonana z asfaltu i zastąpiła nawierzchnię z kostki. Tym samym wygodniej będzie nie tylko kierowcom, ale również rowerzystom oraz pieszym.
Budowa dodatkowego pasa ruchu wymusiła przebudowę sygnalizacji. Zupełnie nowe maszty sygnalizacji i bramownica stanęły na ul. Drewnowskiej. Dopasowane są do szerokości nowej drogi i dodatkowego pasa ruchu. Przed weekendem wykonano nową organizację ruchu i tym samym w nocy można było otworzyć skrzyżowanie w całości.