Cool'ki otulone czekoladą. Katarzyna Wrzesińska udowadnia, że słodyczą mogą mieć dobry skład! [ZDJĘCIA]

Czy słodycze mogą mieć dobry skład? Okazuje się, że tak. Katarzyna Wrzesińska prowadzi w Łodzi własną firmę, specjalizującą się w produkcji wyrobów czekoladowych z czystą etykietą, czyli takich, które powstały z naturalnych składników i bez sztucznych dodatków.

Cool'ki otulone czekoladą
Cool'ki otulone czekoladą
6 zdjęć
Cool'ki otulone czekoladą
Cool'ki otulone czekoladą
Cool'ki otulone czekoladą
Katarzyna Wrzesińska
Cool'ki otulone czekoladą
ZOBACZ
ZDJĘCIA (6)

W 2022 r. Katarzyna Wrzesińska założyła w Łodzi firmę Chocolate Lady. O wprowadzeniu innowacyjnych słodyczy na rynek myślała już od kilku lat – Chciałam stworzyć produkt wysokiej jakości, bogaty w naturalne składniki. Tak powstały „COOL’KI OTULONE CZEKOLADĄ” – wyjaśnia.

Nauka pod okiem mistrzów

W zarządzaniu własną firmą Katarzyna Wrzesińska wykorzystuje wiedzę zdobytą podczas 10-letniej kariery zawodowej. – Po ukończeniu studiów magisterskich wyjechałam na Islandię i tam dostałam pierwszą pracę w firmie zajmującej się wyrobem produktów czekoladowych. Potem pracowałam jako dyrektorka produkcji manufaktury czekolady w Norwegii. Przez 10 lat odbyłam bardzo dużo szkoleń, gdzie uczyłam się od mistrzów czekoladnictwa. W międzyczasie pracowałam kontraktowo dla największych firm międzynarodowych, miałam również zaszczyt tworzyć personalizowane produkty dla prezydentów i królów – tłumaczy.

Pomysł na produkt

– Koncepcją firmy było stworzenie marki słodyczy premium z czystą etykietą. Tak powstały COOL’KI. Nazwa ma dwa znaczenia. Pierwsze wywodzi się od angielskiego słowa „cool”, które oznacza coś świetnego. Nasze wyroby pozbawione są sztucznych dodatków, dzięki czemu właśnie takie są. W drugim zaś „COOL’KI”, czytane jako „kulki”, nawiązują do kształtu i formy produktu – tłumaczy Katarzyna. – Jesteśmy na rynku od sierpnia 2022 r., a pierwsze produkty trafiły do sprzedaży już w listopadzie – wyjaśnia mieszkanka Łodzi.

Ręczna produkcja

– Do produkcji wykorzystuje specjalistyczną maszynę nazywaną drażetkarką, która obtacza czekoladą nasze COOL’KI. W czasie jej pracy ręcznie dolewam partiami czekoladę z dodatkami – wyjaśnia Katarzyna. – Składniki niezbędne do wyrobu naszych produktów staramy się pozyskiwać lokalnie. COOL’KI w swoim składzie nie zawierają konserwantów, oleju palmowego, sztucznych aromatów i barwników. Kolory słodyczy powstają w wyniku mieszania czekolady z przyprawami, suszonymi kwiatami, liofilizowanymi warzywami i owocami – tłumaczy właścicielka.

Bogata oferta

Firma Chocolate Lady posiada szeroką ofertę dla klientów indywidualnych i biznesowych. – Prowadzimy sklep internetowy www.chocolatelady.pl. Aktualnie oferujemy cztery stałe smaki i jeden sezonowy. Każdy jest sprzedawany w dwóch różniących się rozmiarem słoikach – tłumaczy Katarzyna Wrzesińska. – W ofercie biznesowej personalizujemy nasze wyroby na kilka sposobów. Możemy dodać naklejkę z logo na wieczko lub spersonalizować główną etykietę znakiem przedsiębiorstwa. Taki produkt może zostać wykorzystany jako podarunek dla pracowników, partnerów biznesowych lub gadżet reklamowy – wyjaśnia. – Rozbudowana forma personalizacji polega na tworzeniu nowego smaku produktu. Na podstawie wytycznych klienta możemy stworzyć nowe, całkowicie unikalne połączenia smakowe – mówi Katarzyna.

Magazyn „Mistrz Branży” okrzyknął COOL’KI słodyczami XXI wieku. Profesjonaliści docenili unikatowość i wyjątkowość produktu. – Znaleźliśmy się na okładce styczniowego wydania, co było dla nas ogromnym wyróżnieniem – wyjaśnia Katarzyna. Dla firmy ważne są działania na rzecz środowiska. – Zachęcamy klientów do dawania drugiego życia naszym słoikom. Zastosowań jest mnóstwo, można w nich chociażby przechowywać przyprawy. Środowisko jest dla nas ważne, dlatego chcemy unikać generowania dodatkowych odpadów – mówi właścicielka.

ZOBACZ TAKŻE