Kolej Dużych Prędkości w Łodzi. Startuje budowa na Retkini, będą zmiany w ruchu [MAPA]

Rozpoczynają się prace przygotowawcze do budowy komory startowej drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią. Od soboty, 23 marca pojawią się utrudnienia na ul. Maratońskiej.

budowa tunelu podziemnego
Kolej Dużych Prędkości w Łodzi. Startuje budowa na Retkini
5 zdjęć
budowa tunelu podziemnego
budowa tunelu podziemnego
budowa tunelu podziemnego
budowa tunelu podziemnego
ZOBACZ
ZDJĘCIA (5)

Oprócz tunelu średnicowego, który połączy dworzec Fabryczny z Kaliskim i Żabieńcem, powstanie druga podziemna trasa dla Kolei Dużych Prędkości. Tunel KDP przebiegnie pod Łodzią od Widzewa na Retkinię.

Zmiany w ruchu

W najbliższą sobotę (23 marca) wprowadzone zostaną zmiany w ruchu na ul. Maratońskiej pomiędzy Obywatelską a Waltera-Janke. Ruch po Maratońskiej odbywać się będzie w obu kierunkach po jednym pasie ruchu. Możliwy będzie też przejazd w obu kierunkach do al. Waltera-Janke za pośrednictwem obecnego zjazdu od Retkini. Pozostałe łączniki na węźle będą zamknięte. Nie skręcimy w lewo w ul. Obywatelską. Nie będzie też możliwości skrętu w lewo z Waltera-Janke w stronę Retkini. Aby ułatwić przejazd, w kolejnym tygodniu otwarty zostanie wjazd od wschodu na ul. Maratońską, gdzie obecnie trwa układanie nowej nawierzchni.

Budowa komory startowej na Retkini umożliwi wprowadzenie pod ziemię maszyny, która drążyć będzie drugi tunel pod naszym miastem. Trasa połączy Łódź z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym. To pierwsza część projektu Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Wraz z dalszym rozwojem powstanie trasa od Łodzi do Wrocławia i Poznania, całość będzie stanowić tzw. „igrek”. Pociągi jadące tą trasą będą mogły osiągać prędkość 250 km/h (prędkość eksploatacyjna), a docelowo nawet 350 km/h (prędkość projektowa). Koleją Dużej Prędkości dojedziemy do Warszawy w 45 minut.

ZOBACZ TAKŻE